Home / SLOVENSKO / Linka tiesňového volania zaznamenala už 20 miliónov hovorov, ľudia už použili aj SMS službu

Linka tiesňového volania zaznamenala už 20 miliónov hovorov, ľudia už použili aj SMS službu

BRATISLAVA 12. februára (WebNoviny.sk) – Na linke tiesňového volania 112 zaznamenali za takmer 15 rokov jej fungovania na Slovensku viac ako 20 miliónov hovorov.

Uvádza to na svojej internetovej stránke ministerstvo vnútra v súvislosti s Európskym dňom 112, ktorý pripadol na nedeľu 11. februára. Na Slovensku bolo číslo tiesňového volania 112 zavedené 1. júla 2003.

„Začiatkom tohto roka sme spustili aj SMS službu, prostredníctvom ktorej sa ľudia budú môcť dovolať alebo ´dopísať´ na linku tiesňového volania aj vtedy, keď nemôžu použiť telefonovať a sú v ohrození života, prípadne ľudia, ktorí sú nepočujúci a nemôžu sa inak dorozumievať,“ uviedol hovorca ministerstva vnútra Petar Lazarov. Taký prípad už bol podľa neho zaznamenaný a záchranná služba prišla na pomoc.

Odporúčame:
Bratislavčan nechal malé dieťa v zamknutom aute v podzemnej garáži, prípad vyšetruje polícia

Linka 112 je zjednotené celoeurópske tiesňové telefónne číslo slúžiace na privolanie zložiek integrovaného záchranného systému v prípadoch ohrozenia života, zdravia alebo majetku osôb. Linka je bezplatná a slúži 24 hodín denne.

Viac k témam: sms, tiesňová linka, záchranári
Zdroj: Webnoviny.sk – Linka tiesňového volania zaznamenala už 20 miliónov hovorov, ľudia už použili aj SMS službu © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Nová éra je tu. Samsung predstavil inovatívnu sériu AI televízorov

Spoločnosť Samsung Electronics odhalila ďalšie podrobnosti o novej generácii televízorov roku 2024.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *