Home / EKONOMIKA / Nová “norma” pre navrhovanie kancelárskych priestorov: Ako dodržiavať bezpečnú vzdialenosť na pracovisku?

Nová “norma” pre navrhovanie kancelárskych priestorov: Ako dodržiavať bezpečnú vzdialenosť na pracovisku?

Prebiehajúca pandémia zásadne mení spôsob, akým pracujeme. V záujme zabránenia šírenia vírusu prijímajú zamestnávatelia rôzne opatrenia. Od zavedenia práce z domu až po nosenie ochranných prostriedkov na pracovisku. Akým spôsobom by mali podniky prispievať k dodržiavaniu bezpečnej vzdialenosti v kanceláriách? Toto sú základné princípy, ktoré vám pomôžu udržiavať sociálny dištanc.

Znížte počet spoločných dotykových bodov

Prehliadaným, no často používaným spoločným vybavením sú rôzne úložné priestory. Patria sem napríklad skrinky na spisy a šanóny, zásuvky na dokumenty a iné spoločné doplnky do pracovne, napríklad tabule.

Pokiaľ je to možné, snažte sa tieto dokumenty, používané na dennej báze, digitalizovať. Ich uložením na online úložisko sa k nim ľahko dostane každý zamestnanec a nebude musieť odbiehať od svojho stola. Na osobné veci priraďte vašim pracovníkom vlastné skrinky, nie zdieľané priestory.

Vo väčších korporátoch je na zváženie aj zavedenie hlasom aktivovaných prvkov. Príkladom sú inteligentné skenery a tlačiarne, ktoré je možné ovládať hlasom alebo pomocou mobilnej aplikácie.

Zástena alebo zadný panel na kancelárske stoly

Efektívnym riešením, vďaka ktorému dokážete regulovať vzdialenosť medzi zamestnancami, znížiť šírenie choroboplodných zárodkov a v neposlednom rade poskytnúť aj dostatok súkromia v zdieľaných kanceláriách, sú zásteny alebo paravány. Využiť môžete aj zadné panely, ktoré sa dajú dokúpiť ku kancelárskym stolom, alebo len jednoduché plexisklo.

Predizajnujte rozloženie nábytku

Priemerná vzdialenosť, ktorou sa kvapôčka po kýchnutí alebo zakašľaní šíri, je 2 metre. Preto, ak to rozloha miestnosti umožňuje, umiestnite kancelárske stoly do odporúčanej vzdialenosti. Kancelárske stoličky by mali byť okrem toho orientované chrbtom k sebe.

Obmedzte počet ľudí, ktorí sa budú zúčastňovať na spoločných stretnutiach a znížte počet konferenčných stoličiek v zasadacích miestnostiach alebo na recepcii. Zvážte využívanie nástrojov na online video konferencie a skupinové chaty.

Zdroj obrázka:

Who is Danny / Shutterstock.com

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Prijímanie vysokokvalifikovaných zamestnancov z cudziny sa zjednoduší, vychádza to z novely zákona

Novela zákona o pobyte cudzincov sa posúva do druhého čítania.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *