piatok , 27 novembra 2020
Home / SLOVENSKO / Na stmelenie kolektívu v dobe pandémie využili dobrovoľníctvo. Pre Danone a Nutricia sú zamestnanci vždy na prvom mieste

Na stmelenie kolektívu v dobe pandémie využili dobrovoľníctvo. Pre Danone a Nutricia sú zamestnanci vždy na prvom mieste

3.11.2020 (Webnoviny.sk) – Danone a Nutricia zaviedli opatrenia do druhej vlny pandémie, ako distribúciu ochranných rúšok a dezinfekcie všetkým zamestnancom, či možnosť 100% práce z domu. Na stmelenie  tímu ponúkli zamestnancom možnosť zapojiť sa do dobročinnej aktivity, počas ktorej zamestnanci vybehali 38 790 produktov pre nemocnice a domovy seniorov.

Komunikácia a ochrana duševného zdravia zamestnancov sú kľúčové

Opatrenia Danone a Nutricia
2. vlna pandémie

možnosť práce z domu
častejšia komunikácia so zamestnancami (e-mail, online stretnutia, osobné rozhovory, a i.)
HR podcasty
možnosť couchovania
rozšírenie možností na parkovanie súkromných áut
zvýšenie hygienických opatrení v kancelárskych priestoroch
distribúcia dezinfekcie a ochranných prostriedkov zamestnancom
možnosť preplatenia nákladov na PCR test

Od začiatku pandémie sú jednotliví manažéri a HR oddelenie v úzkom kontakte so zamestnancami, a to prostredníctvom celofiremných a tímových online stretnutí, či neformálnych rozhovorov. Spoločnosti taktiež plne využívajú na internú komunikáciu firemnú sociálnu sieť WorkPlace, kde zdieľajú rady a tipy, ako lepšie a efektívnejšie zvládať prácu na diaľku, či aktuálne hygienické zásady.
“Do popredia sa dostalo aj duševné zdravie našich zamestnancov, ktorí sa museli prispôsobiť novej organizácii práce. Mnohí z nás sa starajú o výučbu detí z domova a ani obavy o zdravie rodinných príslušníkov nie sú zriedkavé,” zhodnotila Marketa Pfleger, Senior HR Business Partner v spoločnosti Nutricia. Nutricia svojim  zamestnancom ponúka pomoc prostredníctvom HR podcastov, ktoré slúžia najmä na starostlivosť o duševné zdravie zamestnancov. “V spoločnosti Danone vždy bola bezpečnosť a zdravie našich zamestnancov najväčšou prioritou. Podporujeme zdravý životný štýl a efektívne pracovné prostredie. V dobe koronakrízy sa táto naša priorita stala ešte významnejšou,” uviedla Andrea Borecká, Senior HR Business Partner v spoločnosti Danone.

Zamestnanci chcú byť súčasťou dobročinných aktivít

#BehsDanone

3 879 km = 38 790 produktov
680+ zapísaných aktivít
139 bežcov/zamestnancov

V záujme motivácie zamestnancov, aby sa ani pri práci z domova nezabudli hýbať, a podpory   miestnej komunity spoločnosti vymysleli aktivitu Beh s Danone. V rámci tejto najväčšej dobročinnej aktivity počas druhej vlny pandémie venujú Danone a Nutricia 10 produktov za každý odbehnutý 1 km. Aktivita trvala jeden mesiac, počas ktorého zamestnanci odbehli neuveriteľných 3 879 km. Aktivita bola aj skvelým nástrojom na stmeľovanie tímu v čase koronakrízy. Zamestnanci mohli svoje bežecké výkony sledovať na mobilnej aplikácii a navzájom sa motivovali k lepšiemu výkonu. Organizácie, ktorým budú produkty darované, si zamestnanci vyberali sami hlasovaním. Na Slovensku začali spoločnosti s darovaním produktov v Univerzitnej nemocnici v Bratislave a pokračovať budú v ďalších nemocniciach a domovoch sociálnych služieb po celom Slovensku. “Druhá vlna pandémie udrela v plnej sile, čo veľmi cítime aj v Univerzitnej nemocnici Bratislava. Naši zdravotníci podávajú nadľudský výkon a robia všetko pre záchranu pacientov s ochorením COVID-19, ale aj tých, ktorých toto ochorenie nezasiahlo. Tak ako v prvej vlne, tak aj teraz nám opäť pomáha spoločnosť Danone, ktorá pre našich zdravotníkov zabezpečila chutnú posilu v podobe zdravých nápojov, začo veľmi pekne ďakujeme. Verím, že vzájomnou podporou a zodpovedným prístupom zvládneme  aj nápor druhej vlny,” povedala Eva Kliská, hovorkyňa Univerzitnej nemocnice v Bratislave.

Už počas prvej vlny pandémie spoločnosti Danone a Nutricia podporili komunity najviac zasiahnuté krízou spôsobenou šírením vírusu COVID-19. Tisíce produktov venovali lekárom, sestričkám a záchranárom, ale aj deťom v marginalizovaných komunitách. Niektorí zamestnanci sa zapojili ako dobrovoľníci aj do celoplošného testovania Slovákov na koronavírus.

“V priebehu celej doby, a to od vypuknutia pandémie, spoločnosť Danone podporovala zamestnancov v niekoľkých zásadných oblastiach: bezpečné pracovné prostredie, wellbeing zamestnancov, či možnosť zapojiť sa do dobročinných aktivít.. Po celý čas sme v  kontakte so zamestnancami a robíme prieskumy nálady a potrieb. Väčšina zamestnancov hodnotí prístup spoločnosti ako nadštandardný. To nás veľmi teší a veríme, že spoločnými silami prekonáme aj druhú vlnu. pandémie.”

Andrea Borecká,
Senior HR Business Partner
v spoločnosti Danone.Andrea Borecká,
Senior HR Business Partner
v spoločnosti Danone.
Foto: Danone

“Od začiatku koronakrízy sme dávali veľký dôraz na bezpečnosť a zdravie našich zamestnancov. Počas prvej vlny pandémie aj v súčasnosti je možnosť práce z domova, ako prostriedok na ochranu zdravia našich zamestnancov, úplnou samozrejmosťou. Neustále dávam dôraz na ľudskosť a to, že naši zamestnanci sú ľudia a je potrebné im pomôcť. Samozrejme, že vyžadujeme od nich výkon a plné nasadenie, no zároveň im ponúkame možnosť pracovať a starať sa o svojich blízkych. Na druhú vlnu sme sa pripravili a verím, že ju spoločne zvládneme.”

Marketa Pfleger,
Senior HR Business Partner
v spoločnosti Nutricia.Marketa Pfleger,
Senior HR Business Partner
v spoločnosti Nutricia.Foto: Danone

Informačný servis

Viac k témam: Danone, home office, Nutricia, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Na stmelenie kolektívu v dobe pandémie využili dobrovoľníctvo. Pre Danone a Nutricia sú zamestnanci vždy na prvom mieste © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Polícia varuje pred podvodníkmi, dajte si pozor na platby za falošné doručovacie služby

Najčastejšie sa podvodníci vydávajú za Slovenskú poštu alebo Fedex a ďalšie poplatky odôvodňujú zvýšenými nákladmi na doručenie, navýšením cla za tovar a podobne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *