Home / SLOVENSKO / LPP zvládla výzvy roku 2022 s najvyššími tržbami v histórii skupiny. Sumár finančných výsledkov za rok 2022/23

LPP zvládla výzvy roku 2022 s najvyššími tržbami v histórii skupiny. Sumár finančných výsledkov za rok 2022/23

12.5.2023 (SITA.sk) –
Dôsledne implementovaná omnichannel stratégia priniesla skupine LPP v minulom roku tržby viac ako 3,4 mld €, čo znamená nárast o viac ako 40 % r/r
Dvojciferný rast tržieb v každom štvrťroku ukončeného finančného roka umožnil skupine generovať ročný zisk 217 mil €
Napriek poklesu medziročného tempa rastu elektronického obchodu značky LPP vygenerovali minulý rok v tomto kanáli tržby takmer 1 mld € a podiel online predaja predstavoval viac ako 27 % tržieb skupiny
V oblasti trvalo udržateľného rozvoja spoločnosť v uplynulom roku realizovala aktivity v oblasti obehového hospodárstva, znižovania emisií a rozširovania partnerstiev podporujúcich LPP pri udržiavaní ekologickejších výrobných štandardov.

Udalosti na Ukrajine a ukončenie pôsobenia v Rusku boli kľúčovými činiteľmi ovplyvňujúcimi zmeny v stratégii LPP realizované v rokoch 2022/2023, ktoré ovplyvnili hospodárske výsledky spoločnosti najmä v prvom štvrťroku analyzovaného roka. Následný presun ťažiska obchodných aktivít do južnej a západnej časti Európy spustil v nasledujúcich mesiacoch priaznivé trendy v predaji tovaru značiek RESERVED, SiNSAY, MOHITO, CROPP a HOUSE. Aj napriek ťažkému začiatku roka jednotlivé pobočky spoločnosti LPP dosiahli veľmi dobré predajné výsledky, a to najmä v posledných troch štvrťrokoch 2022/2023, kedy sa podarilo uzavrieť tento účtovný rok s priaznivou bilanciou a s tržbami takmer 3,4 mld € (nárast o 40,5 % r/r),  vytvárajúce čistý zisk vo výške viac ako 217 mil €.

– Za nami je ďalší rok, ktorý potvrdil, že budúcnosť obchodu bude daná tým, ako rýchlo a flexibilne dokážeme reagovať na zmeny na jednotlivých trhoch. Potvrdzujú to predajné výsledky našich značiek v posledných štvrťrokoch tohto roka, ktoré ukazujú, že predajný potenciál na juhu a západe Európy sme dokázali identifikovať v správnom čase. To nám umožnilo do určitej miery kompenzovať straty vyplývajúce z obmedzenia nášho podnikania na východe komentuje Przemysław Lutkiewicz, podpredseda predstavenstva LPP. – Pozitívnym prekvapením uplynulého roka bol taktiež opätovný návrat zákazníkov do predajní a ich záujem o nákupy tovaru. Pred niekoľkými rokmi sa totiž predpovedalo, že elektronický obchod predbehne kamenný maloobchod. Naproti tomu my v LPP sme sa zamerali na oba predajné kanály a ako sa ukázalo, bolo to správne rozhodnutie – dodáva Przemysław Lutkiewicz.

Na konci štvrtého účtovného kvartálu 2022, do 31.1.2023, bola ponuka značiek LPP dostupná v 1 962 tradičných predajniach, s celkovou plochou 1,7 mil. m2, v 27 krajinách a na 34 online trhoch.

Napriek udalostiam uplynulého roka a zložitej geopolitickej situácii, vrátane ukončenia pôsobenia na  ruskom trhu, sa LPP nevzdáva napĺňania cieľov stratégie, a to nie len v oblasti predaja, ale aj v rámci trvalo udržateľného rozvoja. Prvoradým cieľom minulého roka bolo dôsledne znižovať uhlíkovú stopu súvisiacu s prevádzkou spoločnosti. Začiatkom roku 2023 začala LPP napájať veternou energiou väčšinu svojich kancelárskych budov a distribučných centier v Pruszcz Gdański a Brześć Kujawski.  Celkovo vo všetkých oblastiach znížil poľský výrobca odevov svoju uhlíkovú stopu v prevádzkovej oblasti o 8 % oproti predchádzajúcemu roku. V súčasnosti napríklad všetky továrne, ktoré šijú džínsy pre značku RESERVED, implementujú procesy v súlade s normami ZDHC – iniciatíva za chemickú bezpečnosť výroby.

Výsledky LPP Slovakia, s.r.o.

Stratégia posilňovania pozície značiek na súčasných trhoch sa prejavila aj na Slovensku. V účtovnom roku 2022/2023 otvorila spoločnosť 20 nových maloobchodných prevádzok, najmä značky SiNSAY, a dosiahla tak k 31.1.2023 počet 85 predajní.

Rozvoj predajnej siete, ako aj neustále zlepšovanie v oblasti omnichannel stratégie, zabezpečilo slovenskej pobočke spoločnosti nárast tržieb o takmer 40% oproti predchádzajúcemu roku, pričom tieto prekročili 145 mil €.

Vysoké investície, rast cien energií, miezd, vysoká inflácia a tiež zvýšené zásoby tovaru z dôvodu obmedzenia podnikania na Ukrajine a predaja pobočky v Rusku, sa odrazili na poklese zisku o 29% oproti účtovnému roku 2021/2022. Aj napriek týmto negatívnym vplyvom prekročil zisk slovenskej pobočky 3,5 mil € a umožní tak spoločnosti investovať do jej ďalšieho rozvoja.

Dôsledná analýza jednotlivých projektov bude viesť aj v roku 2023 nielen smerom k rozvoju maloobchodnej siete v ďalších regiónoch Slovenska, ale aj k zlepšovaniu online predaja, a to napríklad zavedením mobilných aplikácií pre značky RESERVED, SiNSAY a tiež investíciami do procesov a automatizácie.

Súbežne s investíciami do rozvoja maloobchodnej siete a stabilizáciou e-commerce kanála sa aj naďalej zameriavame na nákladovú disciplínu, ktorá nám umožní udržať finančnú likviditu a vyvážiť plánované výdavky. Budeme sa tiež snažiť o lepšie marže a zvýšenie úrovne ziskovosti so zameraním na nákladovo efektívne marketingové, procesné a logistické riešenia. – dodáva Patrik Čanecký, konateľ LPP Slovakia, s.r.o.

V rámci CSR aktivít plánuje LPP rozšíriť úspešný projekt zberu použitého oblečenia aj za hranice Poľska. Jednou z krajín, kde sa v roku 2023 plánuje jeho implementácia je aj Slovensko.  Týmto spôsobom chce spoločnosť prispieť k obmedzeniu objemu textilného odpadu a urobiť ďalší krok k smerom k cirkulárnej móde.

Viac o výsledkoch spoločnosti LPP sa môžete dozvedieť tu:
https://www.lppsa.com/en/sustainable-development/annual-report

Informačný servis

Viac k témam: finančné výsledky, PR
Zdroj: SITA.sk – LPP zvládla výzvy roku 2022 s najvyššími tržbami v histórii skupiny. Sumár finančných výsledkov za rok 2022/23 © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Vianočná burza pomoci Prešovského samosprávneho kraja priniesla výťažok takmer tritisícsedemsto eur

Ani tento rok na burze nechýbali knižné tituly rôznych žánrov od dvoch župných knižníc.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *