Home / SLOVENSKO / Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy

Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy

9.1.2020 (Webnoviny.sk) – Dve tretiny doterajších výdavkov v hodnote 130-tisíc eur Maďarskej komunitnej spolupatričnosti (MKS) šlo podľa výkazov volebného účtu na neexistujúce firmy. Informuje o tom nezisková mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) na sociálnej sieti Facebook.

MKS pritom plánuje podľa jej manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň po Smere-SD, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, na ktorú plánuje vyčleniť 900-tisíc eur.

Chybne vyplnený platobný príkaz

„V stredu strana poslala 50-tisíc eur bez opisu predmetu na konto ‚Info House´. Takáto firma na Slovensku neexistuje. Podobne v minulých týždňoch z volebného účtu strany šlo v troch položkách takmer 35-tisíc eur firme H+K Plus sro, opäť bez popisu účelu a ani pod týmto názvom nikto na Slovensku nepodniká,“ objasnila TIS.

Hovorca Strany maďarskej komunity (SMK), ktorá je súčasťou MKS, Róbert Králik, priznal, že došlo k chybnému vyplneniu platobného príkazu.

„Skutočným príjemcom peňazí je vraj nitrianská firma Inhouse Media. Táto spoločnosť podniká pod týmto menom len od polovice decembra, keď sa premenovala z doteraz spiacej eseročky Apisel (tržby v roku 2018=0 eur, predtým do 5 500 ročne). Kontrolovať ju majú ľudia z prostredia Maďarského fóra, ďalšej strany novej maďarskej koalície,“ zdôvodnila organizácia.

V prípade H+K vraj tiež šlo o omyl a skutočným dodávateľom je eseročka H & K Plus sídliaca v rodinnom dome v obci Horné Saliby, ktorej spoločníčkou je aj tajomníčka z ústredia SMK Hajnalka Varga. Firma vznikla v apríli minulého roka. V SMK organizácii TIS vysvetlili, že šlo o tlač a distribúciu volebných novín.

Popretie funkcie transparentných účtov

„Použitie neexistujúcich dodávateľov zásadne popiera funkciu transparentných účtov, ktorým má byť schopnosť overiť kampaňové výdavky v praxi,“ ozrejmila TIS.

MKS plánuje podľa manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň, ktorá by po Smere, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, mala dosiahnuť sumu 900-tisíc eur. Pol milióna eur má do kampane vložiť SMK a po 200-tisíc eur dodá Maďarské fórum a Spolupatričnosť.

„Kampaň je podľa Kocúra financovaná z pôžičiek, no materské strany na svojich web stránkach o nich doteraz neinformujú, aj keď im zákon ukladá povinnosť urobiť tak do 30 dní od prijatia pôžičky,“ vysvetlila TIS.

Najväčšiu pôžičku v hodnote 300-tisíc eur už vraj strane požičal podnikateľ s výťahmi Dezider Németh zo Štvrtku na Ostrove neďaleko Šamorína, ktorý by mal strane dodať aj zvyšných 200-tisíc eur. Podľa volebného účtu MKS už strane prispelo viacero jej čelných predstaviteľov.

Viac k témam: Parlamentné voľby do NRSR na Slovensku 2020, TIS Transparency International Slovensko, volebná kampaň
Zdroj: Webnoviny.sk – Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Progresívne Slovensko volá po systémovej podpore pre jednorodičov, Ficova drahota ich môže uvrhnúť do hlbšej chudoby

Poslankyňa Národnej rady SR za Progresívne Slovensko Veronika Šrobová zdôraznila, že tieto domácnosti patria medzi najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *