Home / EKONOMIKA / Ekonomika Slovenska / Aliancia moderného obchodu odmieta, že jej členovia umelo deformujú ceny pekárenských výrobkov

Aliancia moderného obchodu odmieta, že jej členovia umelo deformujú ceny pekárenských výrobkov

BRATISLAVA 28. júna (WebNoviny.sk) – Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje prevažne zahraničné obchodné siete pôsobiace na Slovensku, odmieta tvrdenia, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov.

Výrobné náklady nepoznajú

Reagovala tak na stredajší podpis memoranda o poctivom obchode medzi pekármi a Zväzom obchodu SR, ktorý zase združuje slovenské obchodné spoločnosti. Počas podpisu memoranda totiž odzneli vyjadrenia, že zahraničné obchodné reťazce tlačia dodávateľov pekárenských výrobkov do cien, ktoré často nepokrývajú ani výrobné náklady.

Odporúčame:
Zdravotné poisťovne vracajú doplatky za lieky, poistencom zaplatia o vyše milión eur viac

„SAMO sa nemôže vyjadrovať k cenovým politikám svojich členov, ale dôrazne sa ohradzuje voči tvrdeniu, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov,“ uviedla predsedníčka aliancie Katarína Fašiangová. Dodala, že už v súčasnosti je zo zákona zakázané predávať potraviny konečným spotrebiteľom pod nákupnú cenu, ktorá je vždy vecou dohody dvoch strán, obchodného reťazca ako odberateľa a pekára ako dodávateľa.

Iniciatíva pre férový obchod

„Faktom je, že obchodníci výrobné náklady výrobcov reálne nepoznajú a ani ich nemajú ako zistiť. Sú obchodným tajomstvom každej spoločnosti a je slobodným rozhodnutím každého dodávateľa, ako ich premietne do konečnej ceny pre odberateľa,“ dodala.

Odporúčame:
Na pultoch obchodov je o niečo viac slovenských výrobkov, potravinári však zostávajú skeptickí

Aliancia zároveň tvrdí, že oceňuje iniciatívy presadzujúce férové obchodné postupy. Pripomína, že s Potravinárskou komorou Slovenska vo februári tohto roka založila Iniciatívu pre férový obchod s podpísaním 11 zásad správnej obchodnej praxe.

Zároveň uviedla, že obchodné reťazce sú otvorené spolupráci so všetkými dodávateľmi zo Slovenska, ktorí budú schopní dodržať základné podmienky nutné pre fungujúci obchodný vzťah, teda tovar v konzistentnej kvalite, požadovanom množstve a za konkurencieschopnú cenu akceptovanú spotrebiteľom.

Viac k témam: pekáreň, pekári, Potravinárska komora Slovenska (PKS), SAMO Slovenská aliancia moderného obchodu, Zväz obchodu SR
Zdroj: Webnoviny.sk – Aliancia moderného obchodu odmieta, že jej členovia umelo deformujú ceny pekárenských výrobkov © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Najlepšie podmienky pre malé a stredné firmy na Slovensku sú v Prešove, tvrdí štúdia

Najlepšie čiastkové umiestnenie spomedzi slovenských miest v štúdii Doing Business, ktorá porovnávala podnikanie vo vybraných mestách v  Chorvátsku, Českej republike, Portugalsku a na Slovensku dosiahla Žilina, ktorej patrí tretia priečka v indikátore Prístup k elektrickej energii. BRATISLAVA 6. júla (WebNoviny.sk) – Zo slovenských miest sa má podľa štúdie Doing Business, ktorú vypracovala Svetová banka, najjednoduchšie podnikať malým

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *