Home / SLOVENSKO / Zachovaná klasická žurnalistika

Zachovaná klasická žurnalistika

BRATISLAVA 22. mája 2018 (WBN/PR) – Klub podnikových médií na slávnostnom odovzdávaní cien vyhlásil výsledky 15. ročníka súťaže formátov internej a externej komunikácie Podnikové médium roka. Počas roka sa firmy, agentúry, ale i štátne a mimovládne organizácie, mestá a obce mohli  prezentovať takmer všetkými formami komunikácie bez rozdielu cieľovej skupiny.

V 13 kategóriách sa v 15. ročníku súťaže stretlo viac ako 280 prác z celého Slovenska.  O umiestnenie v súťaži bojovali komerčné, ale i štátne či príspevkové organizácie. Porota brala do úvahy finančné možnosti, za akých daný subjekt tvorí svoj materiál. Napríklad samospráva nikdy nemôže konkurovať veľkým komerčným spoločnostiam, ktoré majú viac financií na komunikáciu.

„15 rokov ubehlo veľmi rýchlo.  V začiatkoch súťaže k nám chodili  záujemci vznikajúcich súkromných spoločností, aby sa dozvedeli o činnosti a o podstate práce v podnikových médiách. Dnes sme, samozrejme, omnoho ďalej. Môžeme pozorovať, že napríklad v úrovni komunikácie mestá a obce doháňajú veľké komerčné spoločnosti,“ hovorí Monika Kozelová, riaditeľka súťaže  a dodáva. „Myslím, že okrem zápolenia o prvé miesta, je táto súťaž aj o konfrontovaní sa s inými tvorivými tímami, o konkurencii a posúvaní kvality podnikových médií.“  

Hodnotenie poroty je jednoduché. Školskými známkami hodnotia každú prácu podľa jednotlivých kritérií, ako je napríklad obsah, grafika, nápaditosť, výber tém…  Napriek tomu je posudzovanie pre porotcov zložité, lebo sa medzi súťažnými médiami strácajú kvalitatívne rozdiely.

Porota sa nakoniec zhodla aj v udelení špeciálnej ceny GRAND PRIX  pre Slovak Telekom, a. s. a ich kampaň #nezivimpredsudky. Túto kampaň prihlásil operátor do kategórie Voľné formy, z ktorej si odniesol 1. miesto. „Interné kampane majú dlhé roky nezastupiteľné miesto v internej komunikácii našej spoločnosti. Pravidelne prichádzajú s posolstvami, ktoré reflektujú potreby firmy a zároveň sú aj odpoveďou na svet okolo nás, či už ten pracovný alebo osobný,“ Povedala Simona Sýkorová, poradkyňa internej komunikácie Slovak Telekom a dodáva „Najsilnejšie sa zapíšu tie kampane, ktoré apelujú na emóciu zamestnancov a pomáhajú im tak pracovne ako aj osobnostne. Takto nastavené kampane majú veľmi silnú spontánnu znalosť a ich odkazy pretrvávajú v hlavách kolegov veľmi dlhý čas.“

Špeciálnu cenu predsedu poroty získal Žilinský samosprávny kraj a odniesol si aj ďalšie 2 ceny. Vyhral kategóriu facebookové stránky a Instagram a zabodoval aj v audiovizuálnej prezentácií (3. miesto).  „Veľmi ma teší, že sa začínajú presadzovať noviny, magazíny, letáky a brožúry, ktoré nám do súťaže  zasielajú samosprávy.  Na prihlásených prácach vidno, že pisatelia začínajú viac dbať o propagovanie udalostí v regióne, o vtiahnutie do života v regióne nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov.“  Povedala Adriana Hosťovecká, porotkyňa súťaže.
Podľa porotkyne súťaže Adriany Hosťoveckej je práve v tomto type médií (podnikové médiá) vidieť ešte klasickú dobrú čistú žurnalistku, kde je čitateľ na prvom mieste a v symbióze je obsah aj grafika.

Viac informácií: http://www.facebook.com/podnikovemediumroka

Výsledková listina

PODNIKOVÉ  NOVINY

VSE  – TEAM
MB Communication, s.r.o Hutník
Kraj. Org. cestovného ruchu Trenčín región Trenčín región

PODNIKOVÝ MAGAZÍN – INTERNÁ KOMUNIKÁCIA

Lidl Slovenská republika – Medzi nami
Schaeffler Skalica, spol. s r.o. Schaeffler Slovensko & Česko, Tatra banka, a.s. Tatrabankár
Kia Motors Slovakia s.r.o. Kia Family News

PODNIKOVÝ  MAGAZÍN – EXTERNÁ KOMUNIKÁCIA

CORNER SK, spol. s r.o. – TASTE & ENJOY, MEDIREX GROUP ACADEMY-  labMED
TESCO  – Tesco magazín
ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o. – ŠKODA Magazín

ČASOPISY NEZISKOVÝCH, PRÍSPEVKOVÝCH A ROZPOČTOVÝCH ORGANIZÁCIÍ

Región Liptov – Tatry Magazín
Hlavné mesto SR Bratislava in.ba
Regionálne združenie obcí Hornád – Abovský hlásnik, STAR production, s.r.o. Metropola

PODNIKOVÁ  BROŽÚRA A LETÁK

Slovnaft a.s. – Palivové riešenia, Syngenta Slovakia – Plodinový katalóg
KPMG DNA zákazníckej skúsenosti
Volkswagen Slovakia, a.s. Porsche Cayenne

VÝROČNÉ SPRÁVY

TEMPEST a.s. – Výročná správa
Falck Emergency a. s.  Ročenka 2017
Asseco Central Europe, a.s. Výročná správa za rok 2017

WWW STRÁNKY A INTRANET

KPMG Slovensko spol. s r.o. 
Kraj. Org. cestovného ruchu Trenčín región, www.trencinregion.sk
Mesto Žiar nad Hronom www.ziar.sk, Lidl Slovenská republika, v.o.s. www.kariera.lidl.sk

ELEKTRONICKÝ MAGAZÍN A ELEKTRONICKÉ MÉDIÁ

Volkswagen Slovakia, a.s. Appka VW
Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s. – Allianz TV
CORNER SK, spol. s r.o. TASTE & ENJOY

PODNIKOVÝ KALENDÁR

SuperZOO – Pomôžte zvieratkám bez domova
Antalis, a.s. Kalendár Antalis 2018
Občianske združenie Bratislavské rožky Prešporský kalendár VOĽNÉ  FORMY
Slovak Telekom, a. s. – #nezivimpredsudky
Falck n. o. ZÁCHRANA SOM JA
RESPECT APP Staršia ako vy

VIRÁL

RESPECT APP – Susedia v Kauflande
Slovak Telekom, a. s. WIN TV
Lidl Slovenská republika, v.o.s. My Lidl Shop

AUDIOVIZUÁLNA PREZENTÁCIA

BILLA s.r.o. – Nákupný asistent
Falck n. o. Ovládajú deti na Slovensku prvú pomoc?
Žilinský samosprávny kraj Žilina Region inspired by

FACEBOOKOVÉ STRÁNKY A INSTAGRAM

Žilinský samosprávny kraj – Žilinský samosprávny kraj
Mestský úrad v Trnave – Trnava
Lidl Slovenská republika, v.o.s. – Lidl Slovensko

Špeciálne ceny

GRAND PRIX Slovak Telekom, a. s. – #nezivimpredsudky
CENA SITA ZA NAJLEPŠIU OBSAHOVÚ STRÁNKU Tatra banka, a.s. – Tatrabankár
CENA PIVOVAROV LOBKOWICZ ZA NAJLEPŠIU GRAFICKÚ STRÁNKU TESCO – Tesco magazín
Cena PhDr. Mariána Matyáša pre ojedinelý projekt v oblasti podnikových médií Katolícka univerzita v Ružomberku -REFLEXIE
CENA PRE NAJLEPŠIE KOMUNIKUJÚCU SPOLOČNOSŤ  Lidl Slovenská republika, v.o.s.
CENA KLUBU PODNIKOVÝCH MÉDIÍ  Falck n. o. – ZÁCHRANA SOM JA
CENA PREDSEDU POROTY  Žilinský samosprávny kraj
DETSKÁ CENA ŽIRAFA  Lidl Slovenská republika, v.o.s.
CENA KÚPEĽOV BRUSNO ZA INVENČNÉ POSTUPY PRI TVORBE  Antalis, a.s. – Kalendár Antalis 2018
CENA HLAVNÉHO MESTA BRATISLAVA Vihorlatské múzeum v Humennom – Skanzeny v Prešovskom samosprávnom kraji

Viac k témam: Klub podnikových médií, ocenenie, Podnikové médium roka
Zdroj: Webnoviny.sk – Zachovaná klasická žurnalistika © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Dve novinky od Alana Hyžu: Krajina s tieňom a Magium

Netradične s odstupom iba jedného roka od vydania knihy Zem, ktorá zostáva (2023) vyšli v spoločnosti arteA ppb hneď dve knižné novinky fotografa Alana Hyžu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *