Home / SLOVENSKO / Tesco strháva stereotypné nálepky, v jeho prevádzkach nájdu uplatnenie aj menšiny a znevýhodnení

Tesco strháva stereotypné nálepky, v jeho prevádzkach nájdu uplatnenie aj menšiny a znevýhodnení

11.11.2024 (SITA.sk) – Reťazec vydáva už štvrtú Správu o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity, rovnosti a inklúzie.

Tesco na Slovensku dlhodobo pracuje na tom, aby svoj talent a potenciál mohol rozvíjať každý bez rozdielu. Otvorený prístup, podpora rozmanitosti a inkluzívna firemná kultúra prispeli k tomu, že v Tescu nachádzajú uplatnenie kolegyne a kolegovia zo sociálne, zdravotne či inak znevýhodnených skupín. Tesco podporuje rôznorodosť vo svojich tímoch, čím vytvára prostredie, v ktorom sa každý môže cítiť vítaný a ocenený.

Fakt, že v Tescu je diverzita súčasťou každodenného života, potvrdzujú konkrétne dáta publikované v Správe o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity, rovnosti a inklúzie za rok 2024. Reťazec už štvrtý rok po sebe na reálnych dátach ukazuje pestrosť a rozmanitosť svojich kolegýň a kolegov.

V Tescu aktuálne pracuje 7 847 kolegov a kolegýň, z toho 71 % žien a 29 % mužov. Zastúpených je medzi nimi až 18 rôznych národností. Vyše 6,5 % kolegov a kolegýň pracujúcich v Tescu je zdravotne znevýhodnených, čím reťazec významne prekračuje povinnosť zamestnávať aspoň 3,2 % ľudí so zmenenou pracovnou schopnosťou vyplývajúcu zo zákona.

„Tesco je miesto, kde si ceníme a rešpektujeme rozmanitosť a jedinečnosť všetkých ľudí, aby sa každý cítil vítaný a mohli sme prinášať každý deň niečo navyše pre naše zákazníčky a zákazníkov. Na Slovensku zamestnávame tisícky kolegov a kolegýň, pre ktorých sa snažíme vytvárať skvelé miesto na prácu. Som hrdý, že až 89 % z nich v zamestnaneckom prieskume uviedlo, že v Tescu môžu byť sami sebou bez strachu z odsudzovania,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku, a dodáva: „Aby sme ešte viac posilnili náš záväzok vytvárať inkluzívne pracovisko, tento rok sme už štvrtýkrát zverejnili našu Správu v oblasti diverzity, rovnosti a inklúzie. Chceme ukázať, že inkluzívna kultúra nie je len niečo, čo sa snažíme vybudovať, ale že je kľúčovým prvkom našej spoločnosti. Chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť komunít, v ktorých pôsobíme. Jednou z našich hodnôt je, že sa k ľuďom správame tak, ako chcú, aby sme sa k nim správali.“

Tesco na Slovensku dlhodobo vytvára inkluzívne pracovné prostredie aj pre ľudí so sociálnym znevýhodnením. Vo svojich prevádzkach naprieč Slovenskom zamestnáva stovky Rómok a Rómov aj zo znevýhodnených komunít, podporuje žiačky a žiakov z rómskych komunít v rámci duálneho vzdelávania a takisto pre nich vytvára pracovné príležitosti aj možnosť kariérneho rastu. Za svoju dlhoročnú snahu reťazec získal ocenenie Roma Spirit 2022 v kategórii Spoločnosť a zamestnávateľ.

Aktuálne v Tescu na rôznych pozíciách pracuje 6,5 % kolegov a kolegýň so zdravotným znevýhodnením. Reťazec sa popri úsilí o vytváranie prístupnejšieho a inkluzívnejšieho pracoviska zameriava aj na zvyšovanie povedomia v tejto oblasti. Organizuje naprieč pozíciami vo všetkých svojich prevádzkach špeciálne školenia, ako vhodne pracovať s kolegyňami a kolegami so zmenenou pracovnou schopnosťou a ako citlivo reagovať na ich potreby.

V Tescu si vážime každého kolegu a kolegyňu bez ohľadu na ich zdravotný stav. Pre nás je dôležité vnímať ľudí podľa ich schopností a nie ich obmedzenia. Sme hrdí na to, že máme v tíme jedinečných ľudí, ktorí nám pomáhajú pozerať na veci z nových perspektív, a snažíme sa v tejto oblasti ešte viac vzdelávať. Ako veľký zamestnávateľ máme zo zákona povinnosť zamestnávať určitý počet ľudí so zmenenými pracovnými schopnosťami alebo spolupracovať s firmami, ktoré ich zamestnávajú. Teší nás, že sme túto požiadavku opätovne splnili a výrazne prekročili,“ prezrádza Renáta Vozárová, personálna riaditeľka Tesca na Slovensku, a dodáva: „Neustále sa usilujeme o to, aby Tesco bolo prístupnejšie pre každého. Sme nesmierne hrdí, že v našej spoločnosti nachádzajú uplatnenie ľudia s rôznymi zdravotnými znevýhodneniami, ako sú Downov syndróm, poruchy autistického spektra či rôzne fyzické znevýhodnenia. V prevádzke aj v centrálnej kancelárii sme napríklad našli vhodné pracovné pozície pre kolegyne a kolegov na invalidnom vozíku. Dlhodobo tiež spolupracujeme s kolegami a kolegyňami so sluchovým znevýhodnením, detskou mozgovou obrnou a ďalšími obmedzeniami. Vďaka podpore našich kolegov a kolegýň vo vedúcich pozíciách robíme z Tesca miesto, kde je vítaný naozaj každý.“

Tento rok sa Tesco opäť umiestnilo aj medzi trojicou najlepších zamestnávateľov v prestížnej nezávislej ankete Najzamestnávateľ v kategórii Obchod a služby. Tesco získalo 2. miesto a už štvrtýkrát po sebe tak reťazec potvrdil, že mu záleží na vytváraní tých najlepších podmienok na prácu pre kolegyne a kolegov, a rovnako to vníma aj široká verejnosť. Rovnako reťazec získal aj ocenenie Via Bona v kategórii Výnimočný zamestnávateľ za dlhodobý a konzistentný prístup k začleňovaniu rôznych zraniteľných skupín, osobitne ľudí so zdravotným znevýhodnením.

Tesco naplnilo aj ďalšie dôležité míľniky v oblasti diverzity, rovnosti a inklúzie:

Tesco systematicky pracuje na budovaní rodovej rovnosti. Ako jedna zmála spoločností na Slovensku transparentne zverejňuje dáta o rozdieloch v platoch mužov a žien. Od roku 2021 sa mu podarilo znížiť rodový rozdiel v odmeňovaní o 3,4 %.
V manažmente a vyššom manažmente pracuje už viac ako 50 % žien. V porovnaní s minulým rokom približne o 3 % viac žien zastáva pozície vedúcich predajní vo veľkých formátoch obchodov – hypermarketoch. Od začiatku meraní v roku 2019 hypermarkety riadi o 20 % viac žien. Ide o výsledok dlhodobej snahy o zmiernenie rodových rozdielov.
Reťazec na dámske toalety inštaloval bezplatné výrobky intímnej hygieny a v roku 2024 spustil širšiu kampaň týkajúcu sa menštruačnej chudoby a zabezpečil dlhodobé zníženie cien produktov dámskej hygieny vlastnej značky.
V roku 2023 vznikla iniciatíva LGBTQ+ ambasádorov a ambasádoriek, ktorí budujú podpornú komunitu, a následne Nadácia Tesco podporila vznik LGBTQ+ centra na Slovensku.
Myslí aj na podporu osôb 55+, kde okrem iného garantuje neprepustenie dva roky pred nástupom do dôchodku.
Mladým ľudom ponúka príležitosti, ako sú absolventské programy, stáže a duálne vzdelávanie, kde sa výrazne sústreďuje na podporu rómskej komunity mladých.
Prináša lokálne riešenia podľa potrieb spoločnosti, ako je kampaň proti domácemu násiliu, kde zabezpečuje psychologickú, právnu a finančnú podporu obetiam.
Verí v partnerstvá a spoluprácu medzi súkromným a neziskovým sektorom, v roku 2023 malo Tesco takmer 20 partnerstiev zameraných na diverzitu, inklúziu a rovnosť a pokračuje aj naďalej.

Ďalšie informácie o aktivitách o zodpovednom a udržateľnom podnikaní Tesca na Slovensku nájdete na https://corporate.tesco.sk/strategia-udrzatelnosti/

Informačný servis

Viac k témam: Diverzita, Inklúzia, PR, Rovnosť
Zdroj: SITA.sk – Tesco strháva stereotypné nálepky, v jeho prevádzkach nájdu uplatnenie aj menšiny a znevýhodnení © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Polícia uzavrela prípad trestného oznámenia pre petíciu za odstúpenie Šimkovičovej, vypočúvaná bola aj samotná ministerka

Otvorenú výzvu na portáli petície.com spustili zástupcovia kultúrnej obce.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *