Home / SLOVENSKO / Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe si odniesla až päť ocenení Zlatý Klinec

Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe si odniesla až päť ocenení Zlatý Klinec

30.9.2024 (SITA.sk) – Vedeli ste, že takmer každá druhá žena na Slovensku zažila menštruačnú chudobu? Tesco v máji upozornilo na tento problém, čo odštartovalo unikátnou kampaňou so symbolom postrihaných šiat. Okrem budovania povedomia o téme však reťazec predstavil aj praktické riešenie – z menštruačných potrieb vlastnej značky reťazec odstrihol hodnotu DPH. Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy si odniesla prestížne ocenenie Zlatý Klinec až v piatich kategóriách – MEDIA (bronzový klinec), PROMO & ACTIVATION (strieborný klinec), PUBLIC RELATIONS (strieborný klinec), CAMPAIGN (strieborný klinec) a ESG (bronzový klinec).

Súčasťou kampane boli výsledky z exkluzívneho prieskumu Menštruačná chudoba na Slovensku* agentúry NMS pre spoločnosť Tesco. Podľa neho až 44 percent Sloveniek sa aspoň raz v svojom živote stretlo s menštruačnou chudobou a 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom.

„Najmä ohrozené skupiny musia často siahnuť na rôzne náhrady menštruačných pomôcok – vložky či tampóny potom nahrádzajú kúskom látky, vreckovkami, toaletným papierom či vatou. Aj preto sme za symbol kampane zvolili rozstrihané šaty s výstižným sloganom: Odstrihli by ste si kus oblečenia?“ vysvetľuje Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

„Aby sme na problém menštruačnej chudoby upozornili, potrebovali sme vytvoriť niečo výrazné a nečakané. Menštruačné šaty sa stali veľmi dobre zapamätateľným symbolom kampane,“ približuje Jakub Svetlík, creative director z agentúry Istropolitana Ogilvy.

„Šaty sme vytvorili v spolupráci so slovenskou dizajnérkou Claudiou Kolesárovou. Biely pattern na šatách je navrhnutý tak, aby ich bolo možné kdekoľvek odstrihnúť. Postrihané šaty následne pútali pozornosť naprieč celým media mixom – od ciytlightov, cez in-store POS-y až po online videá, v ktorých si influencerky postrihali šaty priamo na sebe,” dodávajú autorky Patrícia Al-Hadi a Katarína Sopková z Istropolitana Ogilvy.

Kampaň sa spustila 22. mája 2024 na viacerých externých aj interných komunikačných kanáloch. „Naším cieľom bolo urobiť dámske hygienické potreby pre ženy dostupnejšie a zároveň otvoriť takú citlivú tému, akou je menštruačná chudoba. Naši zákazníci a zákazníčky, ako aj verejnosť a stakeholderi túto iniciatívu uvítali, čo dokazuje aj zvýšený predaj menštruačných potrieb vlastnej značky Tesco či nadviazanie nových aj dlhodobých spoluprác v tejto oblasti. Veľmi nás teší, že najmä verejnosť pozitívne zareagovala na túto iniciatívu Tesca a dala nám veľmi pozitívne ohlasy napríklad aj na sociálnych sieťach,“ hovorí Katarína Pšenáková z Tesca.

Najmarkatnejším výsledkom kampane je suma vyše 40-tisíc eur, ktorú ušetrili zákazníčky Tesca na Slovensku pri kúpe menštruačných potrieb vlastnej značky Pro Formula vďaka zníženej cene o hodnotu DPH. „Predpokladáme, že do konca roka takýmto spôsobom zákazníčky Tesca na Slovensku ušetria vyše 100-tisíc eur. Na úrovni strednej Európy vrátane Česka a Maďarska, kde kampaň tiež prebieha, usporená suma presiahne dokonca viac ako 330-tisíc eur,“ dodáva Katarína Pšenáková.

Znížením hodnoty DPH z cien produktov vlastnej značky Tesco sa však pomoc Tesca v boji proti menštruačnej chudobe nekončí. Tesco chce ísť príkladom aj iným firmám, organizáciám či inštitúciám, aby sa pridali k našej iniciatíve a motivovali sme ich spoločne k dôstojnejšej menštruácii pre všetky ženy na Slovensku.

Reťazec tento rok nadviazal partnerstvo s Banskobystrickým krajom, ktoré od Tesca získa menštruačné potreby v hodnote viac ako 6 000 eur pre svoje inštitúcie, ako sú divadlá, knižnice, hvezdáreň, múzeá či osvetové strediská a kontaktné centrá SPACE pre mladých. Počas septembra bola pomoc distribuovaná do takmer 30 inštitúcií kraja. Banskobystrický kraj ako prvý a zatiaľ jediný samosprávny kraj poskytuje menštruačné potreby zadarmo už od roku 2022 na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia.

Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTYMYta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi. Tesco vlani podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému mali všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Tento rok podporuje aj OZ Brúderka, ktoré počas tohto školského roka zabezpečí menštruačné potreby pre Základnú školu Kataríny Brúderovej v bratislavských Vajnoroch.

*Pozn.: Online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku realizovala pre Tesco prieskumná agentúra NMS počas mája 2024 na vzorke 1 500 žien.

Informačný servis

Viac k témam: Menštruácia, menštruačná chudoba, Ocenenie, PR, Zlatý klinec
Zdroj: SITA.sk – Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe si odniesla až päť ocenení Zlatý Klinec © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Fond na podporu umenia podporil Kultúrny štrajk, Šimkovičovej ministerstvo to považuje za otvorenú provokáciu (foto)

Fond na podporu umenia zverejnil na sociálnej sieti informáciu o tom, že viacero jeho zamestnancov sa pripojilo ku Kultúrnemu štrajku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *