Home / SLOVENSKO / Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti?

Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti?

26.8.2024 (SITA.sk) – V prvom polroku tohto roka Slováci v oblasti médií sledovali najviac televíziu, rádio bolo druhé.

Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý realizovali od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4 070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Sledovanosť televízií

Prieskum ukázal, že sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ predstavovala 73,4 percenta populácie, čo predstavovalo celkovo viac ako 3,2 milióna divákov.

Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza, a to 32,6 percenta. Sledovanosť na úrovni 24,4 percenta zaznamenala JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 21,9 percenta.

Podiel na trhu za prvý polrok tak predstavoval pre Markízu 27,2 percenta, JOJ dosiahla 17,0 percenta, a Jednotka 15,5 percenta. Podiel na trhu ostatných televíznych staníc predstavoval až 40,2 percenta.

Počúvanosť rádií

Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala v sledovanom období 52,2 percenta populácie.

Prvé miesto patrilo Rádiu Expres s 15,5 %. Druhé bolo Rádio Slovensko s 12,7 %, nasledovalo Fun rádio s 9,7 %, Rádio Europa 2 s 9,0 % a Rádio Vlna s 7,7 % počúvanosti. Rádio Melody malo počúvanosť na úrovni 5,5 % a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatváralo Rádio Regina so 4,4 %.

Rozhlasové stanice si tak v parametri podiel na trhu rozdelili trh nasledovne: prvé bolo Rádio Expres s 19,9 % podielom, druhé Rádio Slovensko s 16,4 % a tretie Fun rádio s 14,1 % podielom na trhu. 12,1 % podiel malo Rádio Europa 2 a 9,9% Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo 6,6 % podiel a Rádio Regina 4,7 % podiel. Ostatné rozhlasové stanice držali 16,2 % podiel z trhu.

Čítanosť denníkov

V oblasti tlačených médií v prvom polroku 2024 v kategórií denníky vyplynulo, že celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 23,4 % populácie. Tento údaj vychádzal podľa prieskumu z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ šlo o premennú „čítal(a) posledných 14 dní“, tak čítanosť dosiahla úroveň až 44,8 % populácie.

Z výsledkov prieskumu v prvom polroku tohto roka vyplynulo, že prvú pozíciu s 9,5 % čítanosťou obsadil Nový Čas. Na druhej priečke bol Plus jeden deň s 5,2 % a tretí Šport s 5,0 % čítanosti. Ďalej nasledoval denník Pravda s 4,9 %, denník Sme s 4,7 %, Hospodárske noviny s 3,5 % a Denník N s 2,8 % čítanosťou.

Viac k témam: Médiá, počúvanosť rádií, Prieskum, Rádio, Sledovanosť, Televízia
Zdroj: SITA.sk – Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti? © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Ministerstvo vnútra musí podľa Mikulca riešiť situáciu na policajnej akadémii, rektor má na svedomí odchody odborníkov

Tiež sa podľa exministra stihol zviditeľniť medializovanou kauzou, keď nemiestne komunikoval s externou študentkou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *