Home / SLOVENSKO / Až 90 % opýtaných neje dostatok ovocia a zeleniny. Novou kampaňou to chce BILLA zmeniť. V jej obchodoch nájdete až do 80 % slovenskej produkcie

Až 90 % opýtaných neje dostatok ovocia a zeleniny. Novou kampaňou to chce BILLA zmeniť. V jej obchodoch nájdete až do 80 % slovenskej produkcie

24.5.2024 (SITA.sk) – Vedeli ste, že iba 1 z 10 opýtaných ľudí na Slovensku jedáva dostatok ovocia a zeleniny? Každý deň si ich dokonca dopraje iba necelá tretina. Aj také sú výsledky nedávneho prieskumu spoločnosti BILLA. Zmeniť tento nelichotivý stav k lepšiemu sa BILLA snaží vďaka svojej širokej ponuke kvalitného ovocia a zeleniny, ktoré pochádzajú od overených dodávateľov. V letných mesiacoch je v regáloch BILLA až do 80 percent čerstvého ovocia a zeleniny z lokálnych fariem.

Aj keď je vyvážená strava kľúčom na udržanie dobrej kvality života, ľudia na Slovensku ju nie vždy dodržiavajú. Podľa prieskumu BILLA, ktorý zrealizovala agentúra 2muse*, si zeleninu a ovocie denne dopraje iba necelá tretina ľudí. Dokonca len 1 z 10 opýtaných jedáva dostatočné množstvo týchto potravín. „V prieskume sme tiež zistili, že ku každému hlavnému jedlu dňa si ovocie alebo zeleninu dopraje iba 10 % opýtaných. Okrem toho len 1 z 5 ľudí na Slovensku, ktorí konzumujú ovocie a zeleninu na raňajky, ich jedáva pravidelne,“ uviedla Denisa Pernicová, vedúca oddelenia strategického marketingu v BILLA Slovensko. Svetová zdravotnícka organizácia odporúča denne skonzumovať viac ako 400 gramov ovocia a zeleniny, a to ako súčasť zdravej výživy s nízkym obsahom tukov, cukrov a sodíka. Vyvážené stravovacie návyky pomáhajú zlepšiť celkové zdravie a znižujú riziká vzniku niektorých chronických civilizačných ochorení.**

Kvalitu potvrdila pečať QUDAL

Inšpirovať ľudí ku konzumácii výživných potravín a k aktívnemu životnému štýlu sa spoločnosť BILLA snaží dlhodobo. Zákazníkom prináša pestrý sortiment čerstvého ovocia a zeleniny, ktorý pochádza od overených dodávateľov. Tieto potraviny sú navyše pravidelne kontrolované, čo zaručuje ich kvalitu a čerstvosť. „V BILLA si uvedomujeme, že ak si naši zákazníci pravidelne doprajú viac ovocia a zeleniny, ich život bude kvalitnejší. A práve na kvalitu sa v našich predajniach môžu vždy spoľahnúť. Čerstvé a prvotriedne ovocie i zeleninu u nás nájdu každý deň,“ povedala Denisa Pernicová. Jej slová potvrdzuje aj medaila kvality QUDAL, ktorú BILLA nedávno získala za svoje oddelenie čerstvého ovocia a zeleniny. O víťazoch rozhodol prieskum slovenského trhu, ktorý prebiehal počas januára na vzorke 1 200 respondentov. Okrem oddelenia čerstvého ovocia a zeleniny venovali ľudia v prieskume najväčší počet hlasov spoločnosti BILLA aj v ďalších dvoch kategóriách. Pečať QUDAL udeľuje renomovaná švajčiarska organizácia ICERTIAS.

Vždy čerstvé a chutné

Mnohé druhy ovocia a zeleniny je možné dopestovať v slovenských podmienkach, preto je aj dopyt po domácom ovocí a zelenine stabilne vysoký. BILLA predáva už od roku 2013 sezónne ovocie a zeleninu od domácich pestovateľov aj pod privátnou značkou Slovenská farma. Počas letnej sezóny ich spoločnosť zabezpečuje z regionálnych fariem každý deň. Zákazníčky a zákazníci tak na pultoch nájdu až do 80 % ovocia a zeleniny s označením Vypestované na Slovensku. Naopak, počas chladných mesiacov roka sa BILLA spolieha na medzinárodných farmárov, ktorí spĺňajú prísne kritériá kvality. V rámci privátnej značky Bon Via tak prináša plody zo slnečných štátov južnej Európy a ďalších krajín sveta, v ktorých sa ovociu a zelenine darí počas celého roka.

* Exkluzívny kvantitatívny prieskum pre spoločnosť BILLA zrealizovala a vyhodnotila agentúra 2muse. Zber dát prebiehal od 28. marca do 2. apríla 2024 metódou on-line panelu na reprezentatívnej vzorke 1020 respondentov
Vo veku od 20 do 50 rokov. Vzorka je reprezentatívna pre slovenskú populáciu podľa veku, pohlavia, regiónu, vzdelania a veľkosti obce.

** Zdroj: https://www.who.int/tools/elena/interventions/fruit-vegetables-ncds. Medzi chronické civilizačné ochorenia patria kardiovaskulárne ochorenia, rakovina, chronické respiračné ochorenia a diabetes. Zdroj: Noncommunicable diseases (who.int)

Informačný servis

Viac k témam: Ovocie, PR, Prieskum, Zelenina
Zdroj: SITA.sk – Až 90 % opýtaných neje dostatok ovocia a zeleniny. Novou kampaňou to chce BILLA zmeniť. V jej obchodoch nájdete až do 80 % slovenskej produkcie © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Vianočná burza pomoci Prešovského samosprávneho kraja priniesla výťažok takmer tritisícsedemsto eur

Ani tento rok na burze nechýbali knižné tituly rôznych žánrov od dvoch župných knižníc.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *