Home / SLOVENSKO / Rada pre vysielanie a retransmisiu vyšetruje viacero pochybení, preverovaniu sa opäť nevyhla RTVS

Rada pre vysielanie a retransmisiu vyšetruje viacero pochybení, preverovaniu sa opäť nevyhla RTVS

6.4.2022 (Webnoviny.sk) – Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na stredajšom zasadnutí neuložila žiadnu sankciu. Začala tri správne konania, pričom päť konaní zastavila, trinásť sťažností uzavrela ako neopodstatnené alebo sčasti neopodstatnené. Informovala o tom hovorkyňa RVR Lucia Michelčíková.

Nedodržiavanie objektívnosti

Rada začala správne konanie voči vysielateľovi Rádio Wow z dôvodu možného nevyužívania frekvencií na účely, na ktoré mu boli pridelené.

RVR tiež začala správne konanie voči programovej službe Rádia Frontinus v dňoch 7. februára tohto roka (o 9:00 a 13:00) a 9. februára tohto roka (9:00, 13:00 a 16:00) a programu Na pravé poludnie dňa 9. februára 2022, v ktorých mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajského programu a oddelenie názorov a hodnotiacich komentárov od informácií spravodajského charakteru.

Správne konanie voči Markíze

Rada začala správne konanie aj voči programovej službe televízie Markíza vo veci možného porušenia zákona, ku ktorého došlo tým, že vysielateľ 5. februára tohto roka o približne 20:20 a 20:33 odvysielal komunikáty označujúce sponzora programu Športové noviny odkazom na jeho výrobok Clavin Platinum, čím mohlo dôjsť k ich nesprávnemu časovému zaradeniu.

Rada zastavila správne konanie voči programovej službe televízie Markíza v súvislosti s vysielaním programu Nezastaviteľný zo dňa 8. augusta 2021 o približne 20:38, ktorý vysielateľ označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov.

RTVS vyviazla bez trestu

Správne konanie RVR zastavila voči RTVS vo veci možného porušenia zákona zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť pri odvysielaní príspevku Očkovanie proti covidu.

Rada zastavila aj ďalšie správne konanie voči RTVS v súvislosti s možným porušením povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť.

Išlo o príspevok zo dňa 20. októbra 2017 v programe Správy RTVS, ktorý informoval o Andrejovi Babišovi v kontexte možného vplyvu na jeho média, ktoré vlastní v Českej republike.

Viac k témam: Médiá, Správne konanie
Zdroj: Webnoviny.sk – Rada pre vysielanie a retransmisiu vyšetruje viacero pochybení, preverovaniu sa opäť nevyhla RTVS © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Sulíkovci nezabudnú Matovičovi prelomenie veta Čaputovej s fašistami, jeho ospravedlnenie by malo ísť v prvom rade celému Slovensku (video)

Strana SaS to uviedla v reakcii na sobotnú tlačovú besedu premiéra Eduarda Hegera a ministra financií Igora Matoviča, na ktorej poprosili SaS o odpustenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.