Home / EKONOMIKA / Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností

Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností

9.5.2021 (Webnoviny.sk) – Na každých 1 000 Slovákov pripadá za minulý rok 56 firiem. Ako konštatuje poradenská spoločnosť Dun & Bradstreet, aj napriek tomu, že uplynulý rok bol spojený so šírením pandémie koronavírusu, priemer za celé Slovensko sa medziročne zvýšil o tri firmy na tisícku obyvateľov.

Rebríček vedie Bratislavský kraj, kde na každých tisíc obyvateľov pripadá 162,8 podnikov, čo je o 10 viac ako rok predtým.

Priepastný rozdiel medzi krajmi

V hlavnom meste a jeho okolí podniká 109 544 akciových spoločností a spoločností s ručením obmedzeným.

Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu

„V Bratislavskom kraji podniká viac než tretina zo všetkých firiem na Slovensku. Medzi krajmi je v tomto smere obrovský rozdiel. Druhým, na počet podnikov, najbohatším krajom je Nitriansky. Tam sídli 33 462 firiem, čo je v prepočte 49,7 spoločností na tisícku obyvateľov. Medzi prvou a druhou priečkou tak evidujeme priepastný rozdiel, až 113 podnikov na 1 000 obyvateľov,“ uviedla analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.

Najmenej firiem je v Prešovskom kraji

Počet firiem na počet Slovákov sa medziročne zvýšil v každom kraji, najviac v Bratislavskom a Nitrianskom. Rebríček však poukazuje aj na paradox. V Trnavskom kraji je hustota spoločností vzhľadom k počtu obyvateľov výraznejšia.

„Sídli v ňom 27 608 podnikateľov, na 1 000 obyvateľov tak pripadá bezmála 49 spoločností – teda takmer toľko, ako v prípade Nitry a okolia, ktorá eviduje výrazne vyšší počet podnikateľov,“ konštatuje Dun & Bradstreet. Najmenej spoločností na tisícku Slovákov je v Prešovskom (31,7) a v Trenčianskom kraji (37,3).

Viac k témam: firmy, Koronavírus, podnikatelia, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk – Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Smernica Európskej únie by mala urobiť poriadok v označení „eko“ a ochrániť zákazníkov pred zavádzaním

Rastúci počet „zelených“ označení na obaloch bez porovnávacích údajov je nielen neprehľadný, ale často aj zavádzajúci.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *