nedeľa , 9 mája 2021
Home / SLOVENSKO / Spoločnosť HEINEKEN sa celosvetovo zaviazala k uhlíkovej neutralite do roku 2040

Spoločnosť HEINEKEN sa celosvetovo zaviazala k uhlíkovej neutralite do roku 2040

4.5.2021 (Webnoviny.sk) – Spoločnosť HEINEKEN sa v rámci svojej globálnej stratégie zaviazala k uhlíkovej neutralite vo výrobe do roku 2030 a v celom dodávateľskom reťazci do roku 2040. Výrazné zníženie emisií je súčasťou jej celkového snaženia k zachovaniu modrej planéty pre ďalšie generácie. Znižovanie CO2 je pritom len jedným z mnohých krokov, ktoré spoločnosť v  krajinách svojho pôsobenia, vrátane Slovenska, podniká. Využívanie surovín z trvalo udržateľných zdrojov, ochrana zdrojov vody či znižovanie plastov na obaloch, alebo investícia do verejnoprospešných aktivít, celkovo vo výške 178 000 € – to všetko sa spoločnosti HEINEKEN Slovensko podarilo v minulom roku vďaka iniciatíve “Načapujme si lepší svet”, v rámci ktorej sa dlhodobo angažuje v téme trvalej udržateľnosti a podpore komunít.

HEINEKEN Slovensko sa spolu so svojím hurbanovským pivovarom a sladovňou dlhodobo zameriava na výrobu piva s ohľadom na trvalú udržateľnosť, ako aj podporu rôznych komunít a šírenie osvety v rámci zodpovednej konzumácie alkoholu. V uplynulom roku sa mu opäť podarilo splniť svoje stanovené ciele a  prispieť tak nemalou mierou k zelenším zajtrajškom.

Ako líder na slovenskom pivnom trhu si uvedomujeme svoju zodpovednosť nielen voči životnému prostrediu. Chceme ísť príkladom a byť inšpiráciou pre mnohých ďalších jednotlivcov i spoločnosti. Ukotvovať udržateľné podnikanie ako štandard v podnikaní na Slovensku. Sme nesmierne radi, že sa nám v rámci našej iniciatívy s názvom Načapujme si lepší svet darí napĺňať stanovené ciele a prinášať udržateľné riešenia i pomoc komunitám a obchodným partnerom v každodennom živote,” informuje Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov HEINEKEN Slovensko.

Znižovanie plastu a recyklácia

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko a jej hurbanovský pivovar sa minulý rok sústredili v nemalej miere na elimináciu vzniku odpadu a jeho recykláciu. Konkrétne, v pivovare recyklovali 99,6 % vyrobeného odpadu. Navyše, významným krokom spoločnosti HEINEKEN Slovensko v  roku 2020 bolo skrátenie krku na PET fľašiach, čím spoločnosť ušetrila ročne 100 ton plastu. Ďalším krokom je i nákup 100 % zelených chladničiek, ktoré spĺňajú najprísnejšie environmentálne štandardy.

Podpora udržateľného pestovania jačmeňa

HEINEKEN Slovensko už dlhodobo upriamuje svoju pozornosť smerom k podpore lokálnych farmárov a udržateľnému hospodárstvu. V roku 2020 tak spoločnosť navýšila kúpu udržateľného jačmeňa. Zároveň, až 80,4 % sladovníckeho jačmeňa nakúpila od lokálnych farmárov. 100 % dodávateľov pritom podpísalo Dodávateľský kódex, ktorým sa zaviazali k dodržiavaniu vysokých štandardov v oblasti obchodného správania, dodržiavania ľudských práv a k úcte k životnému prostrediu.

Spoločensky zodpovedné podnikanie

Do verejnoprospešných aktivít investoval pivný líder na slovenskom trhu minulý rok spolu 178 000 €. Veľká časť podpory pritom smerovala na pomoc mimoriadne zasiahnutému segmentu HORECA, ako aj do ďalších aktivít, spojených s pandémiou a jej následkami. Napríklad, za podporu kultúry sa zasadzovala  vlajková loď spoločnosti HEINEKEN Slovensko – značka  Zlatý Bažant, ktorá sa stala v náročných časoch generálnym partnerom originálneho online festivalu Plody doby. Nemalá časť financií bola venovaná i podpore miestnej hurbanovskej komunity v rámci grantového programu TU SME DOMA.

Téma zodpovedného pitia

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa, v neposlednom rade, dlhodobo venuje téme zodpovednej konzumácie alkoholu v rámci programu Rozumne.sk. Práve ten minulý rok podporila aj masívnejšou kampaňou s cieľom osloviť s pálčivou témou čo možno najširšiu skupinu rodičov i pedagógov. Ročne investuje 10 % z mediálneho rozpočtu značky Heineken® na podporu kampane o zodpovednej konzumácii alkoholu. Spoločnosť zároveň stále rozširuje svoju ponuku pív a radlerov so zníženým alebo nulovým obsahom alkoholu. Nárast 0,0% portfólia priniesol v minulom roku novinky v podobe: Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké, Zlatý Bažant 0,0% Mirabelka & Estragón Light, Zlatý Bažant Radler 0,0% Tmavý Citrón Light či Zlatý Bažant Radler 0,0% Mandarínka & Jazmín Light.

Spotrebu vody i CO2 v hurbanovskom pivovare znížili

Mimoriadny ohľad berie spoločnosť na znižovanie emisií CO2, ktoré prízvukuje aj v rámci svojej globálnej stratégie. V súvislosti s tým HEINEKEN vyhlásil uhlíkovú neutralitu vo výrobe do roku 2030 a v celom dodávateľskom reťazci do roku 2040. V rámci minulého roka podnikla spoločnosť HEINEKEN Slovensko v danej oblasti niekoľko významných krokov. Mimo iné, rozšírila flotilu o jeden LNG kamión (na plyn) v primárnej logistike, čím ušetrí 11458,95kg CO2 za jeden rok. Flotilu plánuje spoločnosť ďalej rozširovať aj v budúcnosti. Zároveň, v roku 2021 plánuje nahradiť doterajšie vysokozdvižné vozíky za ekologickejšie, ktoré budú poháňané elektrickou energiou alebo plynom. Významnou skutočnosťou je i fakt, že 61 % spotreby CO2 v pivovare je z rekuperácie.

Nemenej dôležitou je pre spoločnosť i ochrana a spotreba vody. Hurbanovský pivovar ju minulý rok znížil na úroveň 3.3 hl vody na jeden hl vyrobeného piva. V porovnaní s rokom 2019 to predstavuje pokles spotreby vody o 17 %. Nemalú zásluhu na tom malo spustenie novej plechovkovej linky. Otázke kvality vody venuje hurbanovský pivovar celkovo špeciálnu pozornosť. Spolu so sladom, kvasnicami a chmeľom je jednou zo štyroch hlavných zložiek pre výrobu piva a celkovo tvorí viac ako 95 % jeho obsahu. Na výrobu toho v Hurbanove je používaná kvalitná voda, čerpaná z vlastných artézskych studní, vyvierajúcich priamo pod areálom pivovaru v Hurbanove.

Za zmienku stojí určite i vlastná čistička odpadových vôd pivovaru. Voda v čističke prechádza hneď niekoľkými stupňami čistenia, v rámci ktorých sú z nej odstránené organické látky a chemické znečistenie. Súčasťou čistiarne odpadových vôd je vybudovaná bioplynová stanica, ktorá zachytáva bioplyn a následne ho využíva na výrobu elektrickej energie.

Viac globálnych detailov ohľadom zaviazania sa k uhlíkovej neutralite si môžete prečítať na https://www.theheinekencompany.com/newsroom/heineken-aims-to-be-carbon-neutral-in-production-by-2030-and-full-value-chain-by-2040/

Informačný servis

Viac k témam: HEINEKEN Slovensko, pivo, pivovar, PR, uhlíková neutralita
Zdroj: Webnoviny.sk – Spoločnosť HEINEKEN sa celosvetovo zaviazala k uhlíkovej neutralite do roku 2040 © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Mesto Trnava zrušilo pre pandémiu tradičný kvetinový trh, ľuďom však prináša alternatívu

Radnica bola prinútená prispôsobiť sa aktuálnym protipandemickým opatreniam.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *