piatok , 23 apríla 2021
Home / SLOVENSKO / Rok 2020 bol pre McDonald’s nielen o solidarite, ale aj o inováciách a 25. výročí na Slovensku

Rok 2020 bol pre McDonald’s nielen o solidarite, ale aj o inováciách a 25. výročí na Slovensku

19.1.2021 (Webnoviny.sk) – Spoločnosť McDonald’s aj napriek náročnému roku 2020, ktorý sa niesol predovšetkým v znamení zmien v spojení s epidémiou, dokázala vďaka lojalite svojich zákazníkov priniesť mnohé novinky.  Nielenže úspešne spustila a rozširovala službu McDelivery, ale dokonca  otvárala i nové reštaurácie. Zákaznícku ponuku rozšírila o tzv. “nahý burger”, ako aj o novinky v raňajkovom menu. To všetko za sprísnených opatrení a bez prepustenia jediného zamestnanca.

Bilancia minulého roka ukazuje, že aj napriek turbulentnému obdobiu v gastro segmente, poklese tržieb a celkovom výraznom znižovaní návštevnosti reštaurácií, spoločnosť McDonald’s neustúpila z investícií potrebných pre rozvoj biznisu pričom tiež pomáhala komunitám.

Začiatok roka sa niesol v znamení veľkých plánov

Spoločnosť McDonald’s odštartovala rok 2020 otvorením prvej diaľničnej reštaurácie na Slovensku – pri Beladiciach na rýchlostnej ceste R1 v smere z Nitry na Banskú Bystricu. Reštaurácia ponúka zákazníkom všetky výhody konceptu reštaurácie novej generácie a  priniesla aj nové pracovné príležitosti. Január sa stal prelomovým mesiacom v oblasti dostupnosti ponuky jedál. S partnerskou doručovacou spoločnosťou WOLT spustila donáškovú službu McDelivery. Zákazníci v spádovej oblasti v okolí štyroch vybraných bratislavských reštaurácií sa dočkali možnosti objednať si po prvýkrát na Slovensku takmer celú ponuku a vychutnať si ju v pohodlí domova. Počas roka otvorila spoločnosť McDonald’s novú prevádzku v bratislavskom Einparku a v poradí druhú prevádzku v Prešove.

Re-franšízing priniesol nové možnosti

Po oznámení o re-franšízovaní slovenského trhu v roku 2019 spustila spoločnosť McDonald’s vo februári 1-ročný prevádzkový tréning 4 nových záujemcov o franšízu. Franšízantom spoločnosti McDonald’s sa môže stať každý záujemca, ktorý nielen disponuje vlastným vstupným kapitálom minimálne 400 000 eur, ale má  hlavne má podnikateľského ducha, ekonomické zručnosti a schopnosť viesť tím ľudí.  Zaujímavosťou je, že prax v gastronómii nie je vôbec potrebná, keďže McDonald’s svojím výnimočným tréningom vyškolí v priebehu jedného roka vybratých záujemcov o franšízu priamo vo svojich reštauráciách. Spoločnosť McDonald’s má aktuálne 35 reštaurácií na celom Slovensku, pričom 51 % reštaurácií prevádzkujú šiesti franšízoví partneri. Traja z nich sú noví a úspešne získali tri reštaurácie práve v uplynulom roku 2020.

Kríza, ktorá menila plány

V polovici marca vypukla pandémia ochorenia COVID-19 aj na Slovensku a ovplyvnila bežný prevádzkový chod všetkých reštaurácií. Pre spoločnosť McDonald’s bolo zabezpečenie zdravého a bezpečného prostredia pre zákazníkov a zamestnancov prioritou, a tak okamžite reagovala na sprísnené opatrenia a  investície do hygieny navýšila až o 500 %. Aj napriek náročnému obdobiu, ktoré postihlo gastro sektor v minulom roku, ovplyvnilo tržby a návštevnosť prevádzok, spoločnosť McDonald’s neprepustila žiadneho zamestnanca a dokonca prijímala nových ľudí.

Nápomocný Dobrý sused

Počas prvej a druhej vlny pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 pripravila spoločnosť McDonald’s viac ako 13 000 porcií jedla pre zdravotníkov v prvej línii. Počas prvej vlny bola poskytnutá celodenná strava pre policajných príslušníkov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice s Rakúskom a Maďarskom. V rámci  druhej vlny sa spoločnosť McDonald’s rozhodla poskytovať zadarmo stravu do 7 nemocničných lokalít. Zamestnanci, ale aj franšízoví partneri týždenne pripravili vo svojich reštauráciách takmer 450 porcií jedla pre vyťažený zdravotný personál. McDonald’s ponúkol od konca októbra uplatniteľný benefit v podobe teplého nápoja aj pre integrovaný záchranný systém po celom Slovensku.

Biznis počas pandémie

Rok 2020 bol pre spoločnosť McDonald’s veľkou výzvou. Aj napriek mnohým obmedzeniam a finančným stratám sa zamerala na zefektívnenie inovácií a na  predajné kanály, ktoré napokon ukázali v priebehu roka silný potenciál. Spolu s vysokým dopytom po objednávkach “so sebou”, ktoré boli zákazníkom dostupné najmä cez McDrive a McDelivery, či v prvej vlne aj cez tzv. “McWalk”, McDonald’s apeloval na zákazníkov, aby obaly z jedál správne triedili aj po konzumácii vo svojich  domácnostiach. O triedenie odpadu priamo v reštaurácií sa spoločnosť stará už 18 rokov.

Rozširovanie služby McDelivery

Od spustenia doručovacej služby McDelivery v januári minulého  roka sa zvýšil počet reštaurácií ponúkajúcich túto službu zo štyroch pilotných v Bratislave na šestnásť, z ktorých v súčasnosti ponúkajú službu už aj v Košiciach, Trnave a od konca roka 2020 aj v Banskej Bystrici. V tomto trende rozširovania počtu reštaurácií s McDelivery  bude McDonald’s pokračovať aj naďalej.

Nové trendy v gastronómii

McDonald’s sa ani v súčasnosti neprestáva zameriavať na trendy v oblasti gastronómie. Koncom leta vyzliekla svoje burgre, ktoré začala podávať aj v “nahej verzii” bez žemle. Spoločnosť vyšla v ústrety ešte začiatkom roka aj zákazníkom, ktorí preferujú bezlepkové žemle. Novinky neobišli ani tradičnú raňajkovú ponuku. Tú McDonald’s rozšíril o lokálnu syrovú klasiku McMuffin™ Lučina a mäsový burger McCountry Breakfast. Obľúbená syrová sezóna bola v roku 2020 rozšírená o novinku Oštiepok King, ktorý priniesol do ponuky ešte viac lokálnej chuti priamo zo srdca Liptova. Spoločnosť tak potvrdila záujem spolupracovať s domácimi dodávateľmi a podporovať lokálnu produkciu.

Štvrťstoročie na Slovensku

Rok 2020 bol pre spoločnosť McDonald’s náročný, ale i výnimočný. V októbri 2020 to bolo presne 25 rokov od otvorenia prvej reštaurácie na Slovensku situovanej v Banskej Bystrici. Počas štvrťstoročného pôsobenia sa spoločnosť zamerala predovšetkým na inovácie, zákaznícku skúsenosť a na svojich zamestnancov. Ako dobrý sused prináša okrem rodinnej atmosféry, pestrej ponuky kvalitných jedál, taktiež neustále novinky a  inovácie.

O spoločnosti McDonald’s Slovensko

Spoločnosť McDonald’s pôsobí na slovenskom trhu od roku 1995. Prvá reštaurácia bola otvorená v októbri v Banskej Bystrici. V novembri roku 2003 vznikla na Slovensku charitatívna organizácia Ronald McDonald House Charities. Na Slovensku McDonald’s prevádzkuje 35 reštaurácií, z ktorých je 16 v Bratislave a ostatné sa nachádzajú v Banskej Bystrici, Košiciach, Liptovskom Mikuláši, Martine, Nitre, Prešove, Prievidzi, Trenčíne, Trnave, Zvolene, Žiline a na diaľničnom úseku R1 exit Beladice. Súčasťou 28 reštaurácií je obľúbený koncept McCafé, ktorý sa predstavil v roku 2009. V minulom roku začal McDonald’s na Slovensku postupne meniť a modernizovať prevádzky na reštaurácie novej generácie. V celonárodnej ankete Najzamestnávateľ za rok 2019 sa spoločnosť McDonald‘s Slovensko umiestnila na 1. mieste v kategórii Cestovný ruch, gastro, hotelierstvo, a obhájila tak svoje víťazstvo z roka 2018. Od začiatku roka 2020 rozširuje McDonald’s cez vybrané reštaurácie doručovaciu službu McDelivery.

Informačný servis

Viac k témam: McDonald´s, McDonald´s Slovensko, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Rok 2020 bol pre McDonald’s nielen o solidarite, ale aj o inováciách a 25. výročí na Slovensku © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Polícia upozorňuje na podvodný profil na Facebooku, používa fotografiu ich mŕtveho kolegu

Osobu skrývajúcu sa za falošnou totožnosťou môžete nahlásiť sociálnej sieti, a tak nechať profil zablokovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *