15.12.2020 (Webnoviny.sk) – Sociálna poisťovňa bude od začiatku budúceho roka zamestnávateľovi elektronicky sprístupňovať niektoré informácie o jeho zamestnancovi.
Pôjde o údaje, ktoré sú potrebné na určenie obdobia, počas ktorého nie je zamestnanec povinný platiť poistné na sociálne poistenie z dôvodu, že bol uznaný za dočasne práceneschopného alebo sa osobne a celodenne stará, resp. ošetruje osobu, na ktorú si uplatňuje nárok na ošetrovné alebo poberá materské.
Zavádza sa novela zákona
Ako v tlačovej správe uviedla Sociálna poisťovňa, zmeny od 1. januára 2021 zavádza parlamentom schválená novela zákona o sociálnom poistení.
Tieto informácie Sociálna poisťovňa zamestnávateľom sprístupní v systéme elektronických služieb.
Sociálne poistenie musia platiť
Zamestnanec, ktorý je v čase krízovej situácie uznaný za dočasne práceneschopného a počas tohto obdobia čerpá dovolenku alebo vykonáva prácu z domu, podľa novej legislatívnej úpravy nemá vylúčenú povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie.
„Inak povedané, zamestnanec a jeho zamestnávateľ sú povinní platiť poistné na sociálne poistenie v období, v ktorom je v čase krízovej situácie zamestnanec uznaný za dočasne práceneschopného a súčasne vykonáva prácu z domu alebo čerpá dovolenku,“ upozornila poisťovňa.
Viac k témam: elektronické služby, zamestnanci, zamestnávatelia
Zdroj: Webnoviny.sk – Sociálna poisťovňa sprístupní zamestnávateľom niektoré informácie o ich zamestnancoch © SITA Všetky práva vyhradené.