nedeľa , 25 októbra 2020
Home / EKONOMIKA / Bratislavčanom sa vracia chuť míňať a pri výdavkoch sa obmedzuje menej ľudí, tvrdí analytička

Bratislavčanom sa vracia chuť míňať a pri výdavkoch sa obmedzuje menej ľudí, tvrdí analytička

3.10.2020 (Webnoviny.sk) – Hoci sa bratislavský región dlhodobo vyznačuje najvyššou kúpyschopnosťou obyvateľov, míňanie Bratislavčanov ovplyvnila pandémia.

Ich chuť nakupovať však podľa analytičky Wood & Company Evy Sadovskej opätovne rastie a pri výdavkoch sa obmedzuje čoraz nižšie percento z nich.

Viac o téme: Koronavírus

Väčšina bratislavských domácností v septembri mala v pláne zvýšiť svoje výdavky, alebo ich ponechať na úrovni ako vlani.

Nákup potravín

Ako vyplýva z prieskumu spoločností Datamar a Mnforce zo septembra tohto roka, Bratislavčania sa v najmenšej miere plánujú obmedzovať pri nákupoch potravín.

Podiel domácností so zníženými výdavkami za potraviny je 20 %. Viac ako tretina obyvateľov Bratislavského kraja má v pláne znížiť výdavky na predmety dlhodobej spotreby.

Výdavky domácností

Bratislavčania sa pri nákupoch obmedzujú podstatne menej ako na začiatku pandémie. Najnižší apetít pri míňaní mali totiž obyvatelia Bratislavy a jej okolia v apríli, kedy 41 % z nich deklarovalo, že znížilo na medziročnej báze výdavky svojich domácností.

Do určitej miery to mohlo podľa Sadovskej súvisieť s ochorením COVID-19. Kľúčovú rolu ale zohral počas tohto mesiaca fakt, že väčšina obchodov a prevádzok služieb bola zatvorená alebo fungovala iba vo veľmi obmedzenom režime.

“Preto ak aj obyvatelia Bratislavy a okolia chceli svoje finančné prostriedky míňať, nemali kde,” skonštatovala Sadovská.

Ekonomická situácia

Podľa septembrového prieskumu až dve tretiny z respondentov hlavného mesta a jeho okolia vidia svoju ekonomickú situáciu v nasledujúcom polroku rovnako alebo dokonca lepšie.

To dáva podľa analytičky predpoklad pod pozitívny vývoj maloobchodu aj v nasledujúcich mesiacoch. Na druhej strane určité obmedzenia môžu priniesť protipandemické opatrenia platné od októbra.

Viac k témam: analýza, analýza správania zákazníkov, Ekonomické dopady koronavírusu, Koronavírus, nákup
Zdroj: Webnoviny.sk – Bratislavčanom sa vracia chuť míňať a pri výdavkoch sa obmedzuje menej ľudí, tvrdí analytička © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Slováci v prieskume ukázali, kam by mali ísť peniaze z plánu obnovy

Druhou najpreferovanejšou oblasťou sú investície do životného prostredia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *