Home / SLOVENSKO / Inovácia na GLAMI.sk zdvojnásobila konverzie pre partnerské e-shopy

Inovácia na GLAMI.sk zdvojnásobila konverzie pre partnerské e-shopy

24.9.2020 (Webnoviny.sk) – Vyhľadávač módy GLAMI.sk ešte v septembri 2019 spustil funkciu „vyhľadávanie pomocou obrázkov pre mobilnú aj desktopovú verziu GLAMI. Vďaka AI (Artificial Intelligence = umelá inteligencia) technológii je nakupovanie s  personalizovanými odporúčaniami jednoduchšie a zábavnejšie. V rámci prvého výročia od spustenia tejto inovatívnej novinky na www.glami.sk prinášame dáta a štatistiky demonštrujúce úspešný nárast a prínos pre partnerské e-shopy.

Módne trendy prinášajú zaujímavé kúsky a nie vždy užívatelia poznajú názov konkrétneho produktu, ktorý mohli vzhliadnuť napríklad na svojej obľúbenej celebrite, či blogerke. V jednom z krátkych prieskumov sa takmer 70 % užívateľov GLAMI na sociálnych sieťach vyjadrilo, že potrebuje pomoc pri hľadaní kúskov, ktorých presný názov nepoznajú. Ide napríklad o nové trendy oblečenia so špecifickým názvom ako napríklad culottes, blúzka so spadnutými rukávmi alebo palazzo nohavice.

Módny vyhľadávač GLAMI sa rozhodol v roku 2019 reagovať na túto potrebu novou funkciou, ktorá zjednodušila vyhľadávanie produktov a ponúkla modernú alternatívu textového vyhľadávania – vyhľadávanie podľa obrázkov, ktoré funguje na AI princípe.

Vyhľadávanie podľa obrázkov umožňuje užívateľom vyhľadávať vo všetkých kategóriách, ktoré GLAMI ponúka a funguje ako samostatný modul na desktop aj mobilnej verzii domovskej stránky. Každý produkt na nahratej fotografii alebo obrázku je segmentovaný do špecifickej kategórie na základe ktorej sa zobrazia odporúčané podobné kúsky oblečenia.

GLAMI sa pridaním tejto funkcie pripojilo ku globálnym spoločnostiam ako je Asos a Aliexpress, ktoré v tej dobe svojim zákazníkom taktiež poskytovali túto inováciu. Čas ukázal, že bola príjemným prínosom nielen pre zákazníkov, ale aj pre partnerské e-shopy na GLAMI. Zistili sme, že v období od septembra 2019 do júna 2020 boli konverzie z predajov vyhľadaných cez funkciu „Vyhľadávanie pomocou obrázkov dvakrát vyššie v porovnaní s konverziami generovanými cez textové vyhľadávanie a manuálne filtrovanie produktov.

Testovaním funkcie sme v GLAMI zistili aj zaujímavosť, že 80 % užívateľov, ktorí využili vyhľadávanie podľa obrázkov, hľadali skôr outfity známych blogerov ako oblečenie celebrít. Medzi najviac vyhľadávané kúsky sa zaradili tenisky, ktoré patria medzi najobľúbenejšie produkty na GLAMI. Aktuálnym trendom boli aj kvetované šaty.

Ako funguje vyhľadávanie pomocou obrázkov

Vizuálna technológia na GLAMI využíva techniku strojového učenia, ktoré imituje spôsob akým zákazníci myslia o produktoch a poskytuje relevantnejšie odporúčania či celkovo lepší zážitok z nakupovania. Ďalším plusom je fakt, že táto technológia takisto pomáha e-shopom a najmä medzinárodným retailerom expandovať do ďalších krajín a zjednodušuje kategorizáciu produktov, keďže odstraňuje jazykovú bariéru spojenú s textovým vyhľadávaním.

O GLAMI:

GLAMI založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spojuje tisícku nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.

Informačný servis

Viac k témam: GLAMI, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Inovácia na GLAMI.sk zdvojnásobila konverzie pre partnerské e-shopy © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Záujem o stavebné sporenie pre deti rastie dvojciferným tempom

Stavebné sporenie je obľúbený produkt, ktorý ľudia na Slovensku využívajú na financovanie svojho bývania. Ukazujú to výsledky Prvej stavebnej sporiteľne za deväť mesiacov tohto roka.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *