utorok , 22 septembra 2020
Home / SLOVENSKO / Viac ako tretina Slovákov tento rok nepocestuje na dovolenku a 39 % ľudí bude nakupovať len absolútne potrebné oblečenie

Viac ako tretina Slovákov tento rok nepocestuje na dovolenku a 39 % ľudí bude nakupovať len absolútne potrebné oblečenie

19.8.2020 (Webnoviny.sk) – Z výskumu Fashion (Re)search, ktorý vydal vyhľadávač módy GLAMI vychádza, že 76 % užívateľov za posledné dva mesiace kúpilo nejaký módny kúsok. Až 92 % z nich nakúpilo módu online a len časť sa vrátila aj do kamenných obchodov. Kvôli strachu z koronavírusu tento rok na dovolenku nepocestuje viac ako tretina opýtaných a z tohto dôvodu pravdepodobne nenakúpia ani letné oblečenie a sezónnu obuv.

* Nakúpili ste v priebehu posledných dvoch mesiacov módu (oblečenie, doplnky alebo obuv) online?                     

Zákazníci v predchádzajúcich mesiacoch míňali viac peňazí za módu online (57 %) ako v kamenných predajniach (14 %).
Online nakupujú hlavne preto, že je to pre nich pohodlné.
17 % z opýtaných sa naučilo v e-shopoch nakupovať počas pandémie a už pri online nákupoch zostali.
Iba 3 % ľudí nakupuje online z dôvodu, že majú strach z koronavírusu.
Pokiaľ ide o nákupy v kamenných predajniach, sú užívatelia impulzívni – do kamenných obchodov zájdu hlavne vtedy, keď idú okolo a zaujmú ich zľavy vo výklade.

* Kde ste v posledných mesiacoch nakupovali módu najčastejšie?                  

Kvôli strachu z koronavírusu tento rok nepocestuje na dovolenku 36 % opýtaných. Časť opýtaných užívateľov svoje zahraničné plány zrušili (alebo im boli zrušené vzhľadom na situáciu) a miesto toho trávi dovolenku na Slovensku. Na Slovensku pôjde na dovolenku takisto 13 % ľudí, ktorí takto jazdia pravidelne každý rok. 8 % zákazníkov sa koronavírusu nebojí a aj napriek situácii vo svete cestujú na dovolenku k moru (polovica z nich pôjde zároveň aj na dovolenku na Slovensku).

Približne 5 % opýtaných na dovolenku nepôjde, lebo kvôli koronavírusu nemajú finančné prostriedky.

Aj napriek tomu, že 43 % zákazníkov uviedlo, že cestovanie na dovolenku neovplyvňuje ich nákupy módy, bude na dovolenku nakupovať viac ako 73 % z opýtaných.
39 % užívateľov však bude nakupovať iba najpotrebnejšie produkty a základné kúsky.
14 % opýtaných bude nakupovať nové trendy kúsky.
Najviac peňazí minú na letné oblečenie.
Športové oblečenie a letná obuv sú na druhom a treťom mieste.
Za módu na dovolenku neplánovalo minúť žiadne peniaze iba 11 % opýtaných.

V nasledujúcich mesiacoch budú zákazníci míňať najviac peňazí v obchodoch s cenovo dostupnou módou (30 %). Dobrou správou však je, že Slovákov čoraz viac zaujíma udržateľná móda a značky, čo dokazuje aj to, že sa tento druh módy s 28 % percentami umiestnil len kúsok za fast-fashion módou.

 

Význam udržateľnosti na Slovensku všeobecne rastie a dokazuje to aj fakt, že 20 % opýtaných, ktorí nakupujú módu z druhej ruky, ju nekupujú so zámerom ušetriť. Zároveň takmer polovica užívateľov už niekedy predala svoje nosené oblečenie.  Niektorí z nich svoje oblečenie takto predávajú pravidelne (13 %). Zároveň se potvrdzuje aj to, že kvalita produktov je pre Slovákov dôležitá. Viac ako 30 % z opýtaných nechce robiť kompromisy v otázke kvality a radšej si za kvalitný kúsok priplatia. Takmer polovica užívateľov by kompromis síce urobila, ale nie pri všetkom, čo nakupujú.

* za čo plánujú ľudia v nasledujúcom polroku minúť najviac peňazí

Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt vyhľadávača módy GLAMI o stave slovenskej módnej e-commerce, založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských užívateľov internetu. Špeciálny “Covid-19: Deň po” report je založený na dátach z dotazníkového prieskumu s viac než 2400  užívateľmi slovenského internetu, ktorý prebehol od 27.7. do 5.8.2020.

O GLAMI:

GLAMI založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spojuje tisícku nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.

Informačný servis

Viac k témam: GLAMI, nakupovanie, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Viac ako tretina Slovákov tento rok nepocestuje na dovolenku a 39 % ľudí bude nakupovať len absolútne potrebné oblečenie © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Prípad diplomovej práce Borisa Kollára neskončil, polícia začala trestné stíhanie

Najviac strán mal súčasný predseda parlamentu skopírovať od svojho školiteľa.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *