Home / EKONOMIKA / Malé podniky v ťažkostiach budú dočasne môcť dostať štátnu pomoc, rozhodla eurokomisia

Malé podniky v ťažkostiach budú dočasne môcť dostať štátnu pomoc, rozhodla eurokomisia

2.7.2020 (Webnoviny.sk) – Členské štáty budú môcť poskytovať podporu podľa dočasného rámca všetkým mikropodnikom a malým podnikom, aj keď už boli ku koncu minulého roka vo finančných ťažkostiach. Doteraz pritom neboli oprávnené takúto pomoc prijať.

Dočasný rámec pomoci

Ako informuje Protimonopolný úrad SR, Európska komisia totiž prijala tretí dodatok a doplnenie dočasného rámca štátnej pomoci na podporu hospodárstva.

Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu

Ten stanovuje podmienky, za akých môžu mikropodniky a malé podniky získať finančnú pomoc.

Nemôžu sa nachádzať v konkurznom konaní, nemohli dostať pomoc na záchranu ako aj na reštrukturalizáciu, prípadne ak takúto pomoc dostali, v čase poskytnutia pomoci podľa dočasného rámca už bude splatená alebo už nepodliehajú reštrukturalizačnému plánu. Dodatok tiež rozširuje možnosti podpory startupov.

Povzbudenie kapitálových injekcií

Komisia zároveň upravila podmienky rekapitalizačných opatrení pre prípady, keď súkromní investori spolu so štátom prispievajú k zvýšeniu kapitálu spoločností.

„Tieto zmeny majú za cieľ povzbudiť kapitálové injekcie so súkromnou účasťou v spoločnostiach, čím sa obmedzí potreba štátnej pomoci a riziko narušenia hospodárskej súťaže,“ objasňuje úrad.

Súčasťou dodatku je aj, že pomoc pre podniky by nemala byť podmienená premiestnením výrobnej činnosti alebo inej činnosti príjemcu z inej krajiny v rámci Európskeho hospodárskeho priestoru na územie členského štátu, ktorý pomoc poskytuje. Takáto podmienka by mohla poškodiť vnútorný trh.

Viac k témam: Ekonomické dopady koronavírusu, štátna pomoc
Zdroj: Webnoviny.sk – Malé podniky v ťažkostiach budú dočasne môcť dostať štátnu pomoc, rozhodla eurokomisia © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Smernica Európskej únie by mala urobiť poriadok v označení „eko“ a ochrániť zákazníkov pred zavádzaním

Rastúci počet „zelených“ označení na obaloch bez porovnávacích údajov je nielen neprehľadný, ale často aj zavádzajúci.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *