Home / EKONOMIKA / Žilinský úsek D3 ušetrí motoristom štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy

Žilinský úsek D3 ušetrí motoristom štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy

BRATISLAVA 13. novembra (WebNoviny.sk) – Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 kilometra bude po tri a pol roku výstavby otvorený pre motoristov v sobotu 2. decembra.

Ak informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), vybudovaním tohto úseku motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy. Súčasťou diaľnice je mostná estakáda v dĺžke takmer tisícpäťsto metrov a tunel Považský Chlmec v dĺžke vyše dvetisíc metrov.

Zhotoviteľom stavby žilinského úseku D3 je od leta 2014 združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Košice, Hochtief CZ, a. s., Praha a SMS, a. s., Banská Bystrica (predtým Stavby mostov Slovakia) za zmluvnú cenu 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,9 mil. eur vrátane DPH).

Začiatok úseku D3 tvorí mostná estakáda

Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie dvojfázovo v rámci operačných programov Doprava 2007 – 2013 a Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

„Začiatok úseku D3 tvorí mostná estakáda nad cestou I/18, železničnou traťou Bratislava – Žilina, rybníkom a vodným dielom Hričov. Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi,“ priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Po jej krajoch je protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. „Koniec mostného objektu sa nachádza v predportálovom úseku D3 na západnom portáli tunela Považský Chlmec s dĺžkou 2218 metra,“ dodala Michalová.

Dokončenie diaľnice D3 je jednou z priorít

Úsek medzi Strážovom a Brodnom bude súčasťou diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom.

Úsek Oščadnica – Čadca, Bukov (takmer 6 km) s tunelom Horelica, v polovičnom profile je v prevádzke od apríla 2005, Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov (7,5 km) od júna 2008 a úsek Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR a Poľska (15,4 km) v polovičnom profile od júna 2017.

Úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km) je vo výstavbe od konca roka 2016 a hotový by mal byť do konca roka 2020. Úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (11,2 km) je v proces EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie), úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (10,8 km) a druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov (4 km) je v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie.

Dokončenie diaľnice D3 je jednou z priorít vlády a Ministerstva dopravy a výstavby SR. Diaľnica bude po dokončení dlhá vyše šesťdesiat kilometrov, bude súčasťou paneurópskeho dopravného koridoru č. VI a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh.

Viac k témam: diaľnica D3, diaľnice, Ministerstvo dopravy a výstavby SR, NDS Národná diaľničná spoločnosť, výstavba diaľnic
Zdroj: Webnoviny.sk – Žilinský úsek D3 ušetrí motoristom štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Nezamestnanosť sa blíži k rekordne nízkym číslam, druhý mesiac po sebe rástol aj počet zamestnaných cudzincov

Odtok uchádzačov o zamestnanie z evidencie naďalej prevyšuje prítok do evidencie, čo spôsobilo rekordne nízky počet ľudí bez práce.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *