Home / EKONOMIKA / Automobilový priemyseľ / Automobilový priemysel pôsobí podľa Coface skôr ako motor spomalenia nemeckej ekonomiky

Automobilový priemysel pôsobí podľa Coface skôr ako motor spomalenia nemeckej ekonomiky

15.8.2019 (Webnoviny.sk) – Z nemeckého ťahúňa, ktorým bol po dlhé roky automobilový priemysel, sa stal hnací motor spomalenia tamojšieho hospodárstva. Konštatovala to spoločnosť Coface v tlačovej správe.

„Nemecko z európskych krajín azda najviac dopláca na cyklickosť a zraniteľnosť globálnej ekonomiky. Ide najmä o protekcionistickú politiku USA, obchodnú vojnu USA s Čínou a EÚ, najmä zvýšenie ciel, čo sa výrazne dotklo automotive,“ konštatoval country manažér Coface Slovensko Juraj Janči.

Zlepšenie neočakávajú

Za ďalšie dôvody označil prísnejšiu politiku EÚ týkajúcu sa emisných kvót, nálady a preferencie spotrebiteľov, ako aj štrukturálne zmeny, ktorým sa nie všetky spoločnosti v automotive reťazci dokážu tak rýchlo prispôsobiť.

Spoločnosť Coface neočakáva zlepšenie ekonomickej aktivity priemyslu Nemecka v krátkodobom ani strednodobom horizonte. Medziročná dynamika priemyselnej produkcie totiž vykazuje záporné čísla už niekoľko mesiacov a v negatívnych číslach sú aj nové objednávky.

Automotive je najväčším sektorom nemeckej výroby. Tvorí 7,7 % pridanej hodnoty na HDP. Podľa údajov spoločnosti Coface odvetvie za rok dosiahlo obrat 423 mld. eur a zamestnávalo cca 820 tis. zamestnancov.

Oslabený dopyt

Za prvých šesť mesiacov tohto roka však produkcia klesla medziročne o 12 %. Prispel k tomu práve oslabený zahraničný dopyt po nemeckých autách. Celkovo automobilový export za dané obdobie klesol až o 15 %. Nemecko pritom vyváža až 75 % svojej produkcie automobilov.

Problém sa týka aj Slovenska, kde sú firmy z mnohých sektorov napojené na automobilový priemysel či už ako dodávatelia, alebo subdodávatelia. Slovensko je okrem toho otvorenou krajinou, kde sa export tovarov a služieb na HDP podieľal v roku 2018 až 97 %.

Ako pripomína country manažér Coface Juraj Janči, automobilová výroba predstavuje takmer 5 % hrubej pridanej hodnoty a 13 % objemu výroby krajiny. „Pokles prvej registrácie vozidla je kontinuálny už od konca roka 2018,“ podotýka. Coface preto podľa Juraja Jančiho zrevidoval aj odhad rastu HDP Slovenska na 2 % z predchádzajúcich 3,8 %.

Viac k témam: nemecká ekonomika
Zdroj: Webnoviny.sk – Automobilový priemysel pôsobí podľa Coface skôr ako motor spomalenia nemeckej ekonomiky © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Dopady šírenia variantu omikron na Slovensku intenzívne riešia aj slovenské automobilky

Žilinská Kia už pri týždennom porovnaní eviduje nárast počtu pozitívnych ako aj tých v karanténe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *