Home / EKONOMIKA / Doprava a infraštruktúra / Taliansko je prvou krajinou G7, ktorá sa zapojila do čínskeho projektu novej Hodvábnej cesty

Taliansko je prvou krajinou G7, ktorá sa zapojila do čínskeho projektu novej Hodvábnej cesty

RÍM 24. marca (WebNoviny.sk) – Taliansko sa stalo prvým členom organizácie G7, ktorý sa pripojil k čínskej iniciatívne novej Hodvábnej cesty (Belt and Road). Memorandum o porozumení s Čínou krajina podpísala v sobotu.

Cieľom čínskeho programu je investovať do prístavov, ciest, letísk a železníc v Ázii, Afrike a Európe, aby sa otvorila cesta pre obchod a čínske stavebné odvetvie. Na podpise 29 separátnych medzivládnych protokolov memoranda sa v Ríme zúčastnili taliansky premiér Giuseppe Conte a čínsky prezident Si Ťin-pching.

Podpora talianskych firiem a ekonomiky

Taliansky minister hospodárskeho rozvoja Luigi di Maio novinárom po podpise memoranda povedal, že cieľom jeho krajiny je zvýšiť export do Číny a napraviť obchodnú nerovnováhu, podporiť talianske firmy a ekonomiku krajiny. Dodal, že hodnota jednotlivých podpísaných dohôd je v sume 2,5 mld. eur s potenciálom rastu na úroveň 20 mld. eur.

Podpísané zmluvy zahŕňajú spoluprácu medzi bankami, medzi čínskou stavebnou firmou a talianskymi prístavmi a export talianskeho ovocia na čínsky trh. Dohody predpokladajú aj spoluprácu vo vede a technológiách.

Zväčšenie globálneho vplyvu Pekingu

Západní spojenci Talianska však majú obavy, že tento obrovský infraštruktúrny projekt má za úlohu iba zväčšiť globálny vplyv Pekingu.

Európska únia v piatok uviedla, že pripravuje svoju vlastnú stratégiu, aby čelila rastúcemu vplyvu Číny, ktorú označila za „systémového konkurenta“. EÚ sa totiž okrem iného obáva neférovej konkurencie zo strany čínskych firiem, ktoré kontroluje vláda a majú štátnu finančnú podporu.

Viac k témam: Čína, Hodvábna cesta, štáty G7
Zdroj: Webnoviny.sk – Taliansko je prvou krajinou G7, ktorá sa zapojila do čínskeho projektu novej Hodvábnej cesty © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

Amazon chce rozšíriť svoj vozový park v Európe o tisícky ďalších elektrických dodávok a nákladiakov

Spoločnosť chce byť do roku 2040 uhlíkovo neutrálna.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *