Nezávislý kandidát na Bratislavského župana (BSK), známy podnikateľ v mediálnom biznise PhDr. Martin Jakubec, PhD. (33) včera obletel správami o tom, ako raketovo zaujal druhé miesto v prieskume neznámej agentúry AKO.
To prekvapilo mnohých aj samotného kandidáta Jakubca.
Má to však háčik. Agentúra AKO žiadny takýto prieskum nevykonala, čo potvrdil aj jej konateľ Václav Hřích. „Zneužívať vymyslené prieskumy na politický marketing je neskutočný amaterizmus,“ povedal Hřích.
Zároveň Hřích upozornil aj na očividný problém v tomto „prieskume“. Súčet preferencií nie je totiž 100 percent, ako velí elementárna logika, ale len 97,2 percenta. Jednalo sa tak zrejme o hoax ktorý putoval celý deň internetom až kým sa nedostal na profil sociálnej siete samotného Martina Jakubca, ktorý zverejnil veriac, že je pravý. Ako sa vyjadril pre denník HN tvrdí, „O uvedenom prieskume som sa dozvedel sprostredkovanie od svojej hovorkyni, keďže som v zahraničí na dovolenke. Najprv ma potešil že som skočil tak pozitívne v hodnotení. Bol zverejnený od čitateľa v diskusii na blogu sme, čím pôsobil dôveryhodne, až kým som sa dozvedel od novinára, že išlo o hoax neúplný fiktívny výskum, v ktorom nesedeli vraj čísla. Viac o tom neviem, keďže zbieram informácie o čo vlastne išlo. Uveril som tomu úprimne, teraz to beriem ako niekoho vtip. Preto som dal realizovať dva nezávislé prieskumy verejnej mienky, ktorých som objednávateľom. Sám som zvedavý ako dopadnú. Agentúra AKO ma požiadala o stiahnutie nepravdivej informácie, ktorej správca jeho profilu vyhovel hneď po požiadavke, vyjadril sa Jakubec pre denník Politika.
exred.