Home / SLOVENSKO / M.Žáček, UNIQA: Digitalizácia procesov významne pomáha klientom v čase krízy

M.Žáček, UNIQA: Digitalizácia procesov významne pomáha klientom v čase krízy

23.4.2020 (Webnoviny.sk) – Vzhľadom na aktuálnu situáciu spôsobenú šírením koronavírusu sa UNIQA snaží maximum procesov realizovať na diaľku a bezkontaktne. Online nahlasovanie a registrácia poistných udalostí, videoobhliadky majetkových škôd, možnosť uzatvoriť si prakticky akékoľvek poistenie na diaľku či online psychologická poradňa v čase krízy významne pomáhajú chrániť zdravie a zároveň udržať nepretržité služby poisťovne.  „Ukázalo sa, že investície do digitalizácie sú pre poisťovne absolútne kľúčové a ich skutočný význam sa ukazuje najmä v časoch takejto krízy,“ hovorí generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček.

Nahlásenie a sledovanie škody online

Od začiatku roka vedia klienti nahlásiť škody pohodlne z domova alebo z priamo miesta udalosti online priamo na našom webe: https://skody.uniqa.sk/ do pár minút. Stačí, keď na webovej stránke prejdú na vylepšený online formulár registrácie škôd, ktorý je prispôsobený pre všetky typy zariadení, umožňuje prístup aj z mobilu alebo tabletu a je dostupný nonstop 24 hodín denne. Po nahlásení a registrácii škody môže klient online sledovať stav jej vybavenia a online priložiť všetky dokumenty potrebné k likvidácii škodovej udalosti. Niektoré jednoduché škody takto môže zákazník za krátky čas aj vyriešiť a peniaze môže dostať na účet už do pár dní. „Klientovi tak umožňujeme v niekoľkých jednoduchých krokoch škodu cez web zaregistrovať, vybaviť a rovno dostať aj odškodnenie. Doba riešenia škody sa tak skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny,“ hovorí generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček.

Majetkové škody obhliadame cez video

V snahe vyjsť klientom čo najviac v ústrety sme spustili ako jedni z prvých na trhu pri likvidácii majetkových škôd aj videoobhliadky, ktoré v čase krízovej situácie uľahčujú a urýchľujú vybavenie poistnej udalosti. Technik UNIQA sa spojí s klientom cez špeciálnu aplikáciu v mobilnom telefóne a škoda sa obhliadne cez videoprenos. „Aj keď videoobhliadky zatiaľ fungujú iba pri štandardných majetkových škodách, UNIQA ich v dohľadnom čase plánuje využiť aj na ďalšie druhy škôd, pokiaľ bude klient s takouto formou vybavenia škody súhlasiť,“ hovorí Martin Žáček.

Poistenie online a na diaľku vrátane životného poistenia

UNIQA má aktuálne všetky procesy nastavené tak, aby si klienti mohli na diaľku uzatvoriť všetky druhy poistenia – buď online na našej webstránke www.uniqa.sk alebo v spolupráci so sprostredkovateľom poistenia. V  aktuálnej situácii narastá význam životného poistenia, ktoré ak je správne nastavené, dokáže pokryť výpadok príjmu v rodine v prípade mimoriadnej udalosti. Aj v prípade ochorenia na COVID-19 v ňom majú klienti UNIQA kryté všetky dôležité riziká ako je smrť, poistenie práceneschopnosti, hospitalizáciu či chirurgický zákrok. „Aktuálne sme preto umožnili aj bezkontaktné uzatvorenie rizikového životného poistenia, keďže jeho význam v čase koronakrízy narastá.  Klienti si môžu po novom uzatvoriť rizikovú životnú poistku na diaľku s možnosťou akceptácie poistenia zaplatením poistného, t.j. bez potreby osobného kontaktu klienta so sprostredkovateľom poistenia a bez nutnosti podpisu klienta,“ vysvetľuje M.Žáček.

Online psychologická pomoc

Pre klientov inovovaného životného poistenia sme zriadili online poradňu ku COVID-19 na stránke https://uniqask.diagnose.me/koronavirus, v rámci ktorej majú k dispozícii telefonické konzultácie s lekárskym personálom, individuálnu online psychologickú poradňu ako aj online test na COVID-19. Poradňu ku koronavírusu prevádzkuje zdravotný tím vyškolený odpovedať na všetko ohľadom aktuálnej epidémie.

Klientsky portál MyUNIQA

Mimoriadnu službu v čase bezkontaktnej prevádzky robí zákazníkom klientsky portál MyUNIQA, kde sa môžu klienti prihlásiť cez svoje prihlasovacie údaje. Majú v ňom k dispozícii svoje zmluvy v digitálnej podobe, cez túto platformu môžu zmeniť kontaktné údaje, sledovať zrealizované platby, zaplatiť poistenie online alebo platné poistenie predĺžiť a môžu si tiež nastaviť elektronickú komunikáciu. „Z môjho pohľadu ide teda o tzv. internetové poisťovníctvo, v rámci ktorého sa snažíme maximálne šetriť čas klientov a robiť procesy čo najviac efektívne,“ uzatvára generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček.

Informačný servis

Viac k témam: digitalizácia, poistenie, PR, UNIQA
Zdroj: Webnoviny.sk – M.Žáček, UNIQA: Digitalizácia procesov významne pomáha klientom v čase krízy © SITA Všetky práva vyhradené.

Komentáre

Komentár

Pozrite sa tiež

NATO je predovšetkým mierová organizácia, nerieši medzinárodné konflikty použitím sily, vyhlásil Blanár

Slovensko si pripomína 20. výročie vstupu do NATO.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *